پیام سپاهان
/روزنمای فرهنگ و هنر نصف جهان/
بیستم خرداد با فرهنگ و هنر
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 13:03:42
پیام سپاهان - به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، برای دیدن نمایشگاه «سری شاه‌پریان» فقط امروز فرصت هست. به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی، نمایشگاه تخصص سفال و سرامیک در موزه هنرهای معاصر و نمایشگاه عکس در عمارت سعدی برگزار می‌شود. عمارت هنرمند میزبان شاهنامه‌خوانی و سیتی سنتر، میزبان کنسرت هوروش بند است. تئاتر «هفت‌خوان رستم» نیز از امروز اجرای خود را در هنرستان هنرهای زیبا آغاز می‌کند.
نمایشگاه‌های برپاشده
امروز آخرین روز برپایی نمایشگاه «سری شاه‌پریان» با آثاری از ارسیا مقدم در گالری امروز است. این نمایشگاه از ساعت 12 تا 20 میزبان علاقه‌مندان است.
نمایشگاه تخصصی سفال و سرامیک با آثار بیش از چهل هنرمند جریان نوین سرامیک کشور امروز در موزه هنرهای تزیینی اصفهان گشایش می‌شود. درهای این نمایشگاه تا 15 تیرماه هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 به روی علاقه‌مندان باز است.
نمایشگاه عکسی با موضوع صنایع‌دستی نیز امروز در عمارت سعدی گشایش می‌شود.
نمایشگاه نقاشی‌خط «خطام، جرعه‌ای از اشعار خیام» با آثاری از رسول علی عسکری، به‌تازگی در گالری نگاه نو برپاشده. این نمایشگاه را تا 22 خردادماه هر روز از ساعت 17 تا 20:30 می‌توان دید.
نمایشگاه عکس هنرجویان هدی یزدانی فر تا 23 خرداد ماه در کتابخانه مرکزی اصفهان برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 9 تا 20 از این نمایشگاه بازدید کنند.
«جورواجور» نام نمایشگاهی از آثار پیمان هوشمندزاده است که در گالری صفر و یک برپاشده. این نمایشگاه تا 23 خردادماه هر روز از ساعت 17 تا 23 پذیرای علاقه‌مندان است.
نمایشگاه، فروشگاه و کارگاه صنایع‌دستی تا 23 خردادماه هر روز از ساعت 9 تا 20 در خانه تاریخی مهرپرور برپاست.
نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی نیز تا 23 خردادماه هر روز از ساعت 17 در نگارخانه ماندانا پذیرای دوستداران هنر تجسمی است.
نمایشگاه تخصصی سفال و سرامیک تا 24 خرداد ماه هر روز از ساعت 10 تا 17 در نقش خانه هنرهای سنتی برپاست.
نمایشگاه خوشنویسی «سماع سبو و قلم» با آثاری از قاسم معمار زاده غفاری تا 28 خردادماه هر روز از ساعت 17 تا 20 در گالری نقش قلم برپاست.
گالری سایان تا 28 خردادماه میزبان نخستین نمایشگاه تصویرسازی مد و لباس اصفهان است. درهای این نمایشگاه هر روز از ساعت 17 به روی علاقه‌مندان باز است. 
نمایشگاه «خویشتن خویش را کنیم آباد» در خانه هنرمندان اصفهان گشایش‌یافته. این نمایشگاه را تا 31 خردادماه هر روز از ساعت می‌توان دید.
برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری
عمارت هنرمند امروز رأس ساعت 17:30 میزبان شاهنامه‌خوانی با حضور محمدحسن صادقی است.
نمایش‌های روی صحنه
تئاتر «نقطه سر خط» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی شیرخانی تا 31 خردادماه هر روز رأس ساعت 19 در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه می‌رود.
تئاتر «هفت‌خوان رستم» به کارگردانی هاجر عتیقی اجرای خود را از امروز در هنرستان هنرها زیبا آغاز می‌کند. این تئاتر تا 30 خرداد هر روز رأس ساعت 17:30 اجرا می‌شود.
تئاتر «طلای رشید» به کارگردانی قدرت الله ایزدی نیز تا 31 خردادماه هر شب رأس ساعت 20:30 در سالن هلال‌احمر روی صحنه می‌رود.
موسیقی
سیتی سنتر اصفهان امروز در دو سانس 18:30 و 21 میزبان کنسرت هوروش بند است. 
فیلم‌های روی پرده
سومین هفته فیلم اروپایی هنر و تجربه، با حضور 20 کشور اروپایی تا 27 خردادماه در پردیس سینمایی سیتی سنتر برگزار می‌شود و سالن شماره سه این پردیس امروز فیلم‌های «زیارت» و «ایرینا» را به ترتیب رأس ساعت 17 و 19 اکران می‌کند.
پردیس سینمایی ساحل انیمیشن «پا کوچولو» و فیلم‌های «دختر شیطان»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «ما همه با هم هستیم»، «یه وا»، «سامورایی در برلین»، «تگزاس 2»، «پیشونی سفید 3» و «متری شیش و نیم» را روی پرده دارد.
در پردیس سینمایی سیتی سنتر فیلم‌های «دختر شیطان»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «سامورایی در برلین»، «تگزاس 2»، «ما همه با هم هستیم» و «متری شیش و نیم» را می‌توان دید.
پردیس سینمایی چهارباغ فیلم‌های «دختر شیطان»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «ما همه با همه هستیم»، «سامورایی در برلین»، «تگزاس 2» را اکران می‌کند.
در سینما بهمن، فیلم‌های «شبی که ماه کامل شد»، «ما همه با هم هستیم» و «تگزاس 2» اکران می‌شود.
در سینما فلسطین فیلم‌های «شبی که ماه کامل شد» و «ما همه با هم هستیم» در سینما سپاهان فیلم‌های «دختر شیطان»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «ما همه با همه هستیم»، در سینما قدس فیلم‌های «دختر شیطان»، «سرخپوست»، «تگزاس 2» و «ما همه با همه هستیم» و در سینما فرهنگیان فیلم‌های «سامورایی در برلین»، «تگزاس 2»، «تولدت مبارک»، «نبات» و «پیشونی سفید 3» را می‌توان دید.
کد خبرنگار: 13038
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/98333/بیستم-خرداد-با-فرهنگ-و-هنر
بستن   چاپ