پیام سپاهان
استفاده از ظرفیت هنرمندان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروی است
يکشنبه 19 خرداد 1398 - 13:30:05
پیام سپاهان - کاشان- فرماندار آران و بیدگل با اشاره بر لزوم بهره گیری از ظرفیت هنرمندان برای مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: هنرمندان شهرستان باید با بهره گیری از هنر خود و با ورود به این حوزه در کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل بایبوردی روز یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آران و بیدگل برگزاری تئاترهای خیابانی با موضوع «نه به مواد مخدر» در شهرها و روستاهای شهرستان آران و بیدگل را در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر مهم برشمرد و افزود: یکی از مهم‌ترین زبان‌ها برای پیشگیری از اعتیاد، زبان هنر است که باید از گنجایش و توانمندی هنرمندان در راستای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد در روستاهای شهرستان آران و بیدگل بهره گرفت.
وی با بیان اینکه پیشگیری و رویارویی با اعتیاد بدون همکاری حداکثری آحاد مردم ممکن نیست افزود: پدیده اعتیاد دغدغه جدی برای مسئولان و مردم در حوزه آسیب‌های اجتماعی است.
فرماندار آران و بیدگل تاکید کرد: حضور مردم در کتابخانه ها، مراکز آموزشی، تفریحی و ورزشی می‌تواند در افزایش تحرک اجتماعی و کاهش آسیب‌ها مؤثر باشد.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل به نقش ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی و گرایش نیافتن به مواد مخدر از سوی جوانان اشاره کرد و گفت: ورزش علاوه بر ایجاد شادابی، نشاط و افزایش آمادگی جسمانی در افراد، نقش مهمی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله اعتیاد دارد.
وی با تاکید بر تشکیل اتاق اندیشه و هیئت‌های اندیشه‌ورز مبارزه با مواد مخدر در شهرستان آران و بیدگل با همکاری دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش این شهرستان گفت: با تشکیل این اتاق فکر می‌توان با هم اندیشی اعضا در مدیریت کاهش آسیب‌های اجتماعی و در رأس آن اعتیاد به مواد مخدر تصمیم‌گیری نمود.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آران و بیدگل، پیشگیری را کم هزینه ترین روش مقابله با مواد مخدر ذکر کرد و افزود: آموزش و آگاه سازی خانواده‌ها و توسعه فضای سرانه ورزشی در این شهرستان می‌تواند در پیشگیری از مصرف مواد مخدر مؤثر باشد.
وی خاطرنشان کرد: نوجوانان به دلیل شرایط سنی در زمره گروه‌های پرخطر در گرایش به مواد مخدر محسوب می‌شوند و آموزش و پرورش به عنوان نهاد تربیتی نقش کلیدی در پیشگیری دارد.
آران و بیدگل در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6022/‏‬ 7472


http://www.sepahannews.ir/fa/News/98250/استفاده-از-ظرفیت-هنرمندان-برای-کاهش-آسیب‌های-اجتماعی-ضروی-است
بستن   چاپ