پیام سپاهان
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:
هماهنگی بین بخشی در تعطیلات برای میزبانی از گردشگران افزایش یافت
يکشنبه 19 خرداد 1398 - 10:08:50
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: هماهنگی بین بخشی در روزهای تعطیل سال برای میزبانی از گردشگران در این استان افزایش یافته است.

فریدون الهیاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این هماهنگی و مشارکت بین دستگاه های خدمات رسان استان در چهار روز تعطیلات هفته گذشته به نمایش گذاشته شد که خدمات متنوع و گسترده ای به مسافران ارائه شده است.
وی بیان کرد: در گذشته مشارکت و ارائه خدمات تنها مربوط به تعطیلات نوروزی بود که این اتفاق به ایام دیگر سال مثل تعطیلات عید فطر توسعه یافته و ستاد تسهیلات سفر برای این موضوع تشکیل می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: چنین سیاستی برای توسعه گردشگری در اصفهان لازم بوده و این برنامه ریزی در شهرستان های استان برای جذب گردشگر به آن مناطق نیز باید بیشتر توسعه پیدا کند.
وی با بیان اینکه در چهار روز تعطیلات پیوسته هفته گذشته 450 هزار نفر در استان اصفهان اقامت داشته اند، خاطرنشان کرد: ظرفیت های اقامتی استان برای این سفرها بکار گرفته و حجم زیادی از آنها تکمیل شده بود.
وی یادآورشد: آمادگی و پیش بینی خوبی در شهرستان ها برای استقبال و اسکان مسافران پیش بینی شده و نشان از ظرفیت فعال و موجود استان برای توسعه صنعت گردشگری است.
به گفته الهیاری یک میلیون و 100 هزار بازدید نیز از اماکن تاریخی استان اصفهان در چهار روز تعطیلات گذشته توسط گردشگران انجام شد که چنین وضعیتی قابل توجه بود.
وی اضافه کرد: طبیعت گردی یکی از ظرفیت های مهم این استان است که در این تعطیلات نشان داده شد و در طول تابستان ظرفیت ها برای خدمت رسانی به گردشگران و طبیعت گردان فراهم شده است.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار اثر تاریخی (یک هزار و 850 اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی) و افزون بر 600 خانه تاریخی در کانون توجه علاقه مندان حوزه گردشگری، باستان شناسی، معماری و هنر است.
آمار گردشگران نوروزی این استان از سه میلیون نفر اقامت گذشت و رشد بالایی در جذب توریست و گردشگر و اقامت آنها وجود داشت است.
7131/‏6026/‏

http://www.sepahannews.ir/fa/News/98219/هماهنگی-بین-بخشی-در-تعطیلات-برای-میزبانی-از-گردشگران-افزایش-یافت
بستن   چاپ