پیام سپاهان
/روزنمای فرهنگ و هنر نصف جهان/
هجدهم خرداد با فرهنگ و هنر
شنبه 18 خرداد 1398 - 15:12:58
پیام سپاهان - فهرست رویدادهای فرهنگی هنری امروز شهر را در ایسنا بخوانید.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، امروز روز گشایش نمایشگاهی از آثار اعضای خانه کاریکاتور اصفهان در خانه هنرمندان است. این خانه همچنین، میزبان نشست انجمن شعر جوان هم هست. پژمان نظرزاد برای شرکت در نشست شب‌های عکس رویش به موسسه رویش مهر و نیما ولی بیگ برای حضور در کارگاه بازخوانی اسناد تصویری به کتابخانه مرکزی اصفهان می‌آید. کنسرت ماکان بند در تالار رودکی برگزار می‌شود و هفته فیلم اروپایی نیز در پردیس سینمایی سیتی سنتر آغاز به کار می‌کند.
نمایشگاه‌های برپاشده
نمایشگاه «خویشتن خویش را کنیم آباد» امروز رأس ساعت 17 در خانه هنرمندان اصفهان گشایش می‌شود. این نمایشگاه را تا 31 خردادماه می‌توان دید.
نمایشگاه «سری شاه‌پریان» با آثاری از ارسیا مقدم از 20 اردیبهشت در گالری امروز برپاشده است. این نمایشگاه تا 20 خردادماه هر روز از ساعت 12 تا 20 میزبان علاقه‌مندان است.
نمایشگاه نقاشی‌خط «خطام، جرعه‌ای از اشعار خیام» با آثاری از رسول علی عسکری، به‌تازگی در گالری نگاه نو برپاشده است. این نمایشگاه را تا 22 خردادماه هر روز از ساعت 17 تا 20:30 می‌توان دید.
«جورواجور» نام نمایشگاهی از آثار پیمان هوشمندزاده است که در گالری صفر و یک برپاشده. این نمایشگاه تا 23 خردادماه هر روز از ساعت 17 تا 23 پذیرای علاقه‌مندان است.
نمایشگاه، فروشگاه و کارگاه صنایع‌دستی تا 23 خردادماه هر روز از ساعت 9 تا 20 در خانه تاریخی مهرپرور برپاست.
نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی نیز تا 23 خردادماه هر روز از ساعت 17 در نگارخانه ماندانا پذیرای دوستداران هنر تجسمی است.
نمایشگاه خوشنویسی «سماع سبو و قلم» با آثاری از قاسم معمار زاده غفاری تا 28 خردادماه هر روز از ساعت 17 تا 20 در گالری نقش قلم برپاست.
گالری سایان تا 28 خردادماه میزبان نخستین نمایشگاه تصویرسازی مد و لباس اصفهان است. درهای این نمایشگاه هر روز از ساعت 17 به روی علاقه‌مندان باز است.
برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری
امروز در نشست شب‌های عکس رویش، با حضور پژمان نظرزاد بخش‌هایی از فیلم مستند سانتاگ رأس ساعت 19 در موسسه فرهنگی هنری رویش مهر به نمایش درمی‌آید.
نشست انجمن شعر جوان، رأس ساعت 18 در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.
کتابخانه مرکزی اصفهان میزبان کارگاه بازخوانی اسناد تصویری در بازشناخت بناهای تصویری اصفهان است. این کارگاه رأس ساعت 17 با حضور نیما ولی بیگ برپا می‌شود.
داستان «وسواس» نوشته بهرام صادقی امروز رأس ساعت 18 در کانون فیلم‌نامه انجمن سینمای جوان خمینی‌شهر خوانش و تحلیل می‌شود.
موسیقی
کنسرت «ماکان بند» امروز رأس ساعت 18 و 21 در تالار رودکی اصفهان اجرا می‌شود.
نمایش‌های روی صحنه
تئاتر «نقطه سر خط» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی شیرخانی تا 31 خردادماه هر روز رأس ساعت 19 در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه می‌رود.
تئاتر «طلای رشید» به کارگردانی قدرت الله ایزدی نیز تا 31 خردادماه هر شب رأس ساعت 20:30 در سالن هلال‌احمر روی صحنه می‌رود.
فیلم‌های روی پرده
سومین هفته فیلم اروپایی هنر و تجربه، با حضور 20 کشور اروپایی از امروز تا 27 خردادماه در پردیس سینمایی سیتی سنتر برگزار می‌شود و سالن شماره سه این پردیس امروز فیلم‌های «دره تاریک» و «محو شدگی» را به ترتیب رأس ساعت 17 و 19 اکران می‌کند.
پاتوق فیلم کوتاه خمینی‌شهر امروز رأس ساعت 16 در انجمن سینمای جوان خمینی‌شهر میزبان اکران فیلم‌های «شیر»، «شب چره»، «ایکی»، «کافه کا» و انیمیشن «داش آکل» است.
امروز در پردیس سینمایی ساحل فیلم‌های «دختر شیطان»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «ما همه با هم هستیم»، «یه وا»، «سامورایی در برلین»، «تگزاس 2»، «پیشونی سفید 3» و «متری شیش و نیم» را روی پرده دارد.
در پردیس سینمایی سیتی سنتر فیلم‌های «دختر شیطان»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «سامورایی در برلین»، «تگزاس 2»، «نبات» و «متری شیش و نیم» را می‌توان دید.
پردیس سینمایی چهارباغ فیلم‌های «دختر شیطان»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «ما همه با همه هستیم»، «سامورایی در برلین»، «تگزاس 2» را اکران می‌کند.
در سینما بهمن، فیلم‌های «شبی که ماه کامل شد» و «ما همه با هم هستیم» «سامورایی در برلین» اکران می‌شود.
در سینما فلسطین فیلم‌های «شبی که ماه کامل شد» و «ما همه با هم هستیم» در سینما سپاهان فیلم‌های «دختر شیطان»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «ما همه با همه هستیم»، در سینما قدس فیلم‌های «دختر شیطان»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «تگزاس 2» و در سینما فرهنگیان فیلم‌های «تگزاس 2»، «نبات» و «پیشونی سفید 3» را می‌توان دید.
کد خبرنگار: 13038
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/98197/هجدهم-خرداد-با-فرهنگ-و-هنر
بستن   چاپ