پیام سپاهان
گشتی در اتاق خشم + فیلم
دوشنبه 13 خرداد 1398 - 9:54:46 AM
ایسنا
پیام سپاهان - بفرمایید خشمتان را اینجا خالی کنید.
  اگر همین امروز در اخبار بخوانیم که اتاقی برای خالی کردن خشم در آن سوی دنیا تأسیس‌شده، با خودمان می‌گوییم: خوش به حالشان، مردان ما که برای خالی کردن خشم فقط ورزشگاه‌ها را دارند و زنانمان هم، صبح جمعه و ظرف‌های نشسته را!
اما اینجا، در اصفهان و در باغ جوان، هشت ماهی هست که نخستین اتاق خشم ایران آغاز به کار کرده و قصد دارد، پرچم صدرنشینی ایران را در فهرست عصبانی‌ترین مردم جهان پایین بکشد. 
علی چنگیز، بنیان‌گذار 27 ساله نخستین اتاق خشم ایران، درباره انگیزه خود برای تأسیس این اتاق می‌گوید: ماجرا از اینجا شروع شد که یکی از دوستان آتش‌نشانم شروع به گفتن از لذتی کرد که حین اجرای یک مانور از تخریب یک ماشین داشته. خب، به فکرمان رسید کاری کنیم که همه طعم این لذت را بچشند.
* بعد از حدود یک سال که روی نمونه‌های مشابه خارجی تحقیق کردیم، توانستیم در تاریخ 8 شهریور ماه 97 نخستین اتاق خشم ایران را در اصفهان افتتاح کنیم و 10 فروردین 98 نیز شعبه تهران ما در دریاچه چیتگر افتتاح شد.
* اتاق خشم، جایی امن برای تخلیه استرس و اضطراب و هیجان‌های منفی است، اما چون در ایران یک کار نوپاست، هنوز آن‌طور که باید مورد استقبال قرار نگرفته. با این‌همه خوشحالم که اندک مشتریان ما راضی از در بیرون رفته‌اند و از این لحاظ میزان رضایت 100 درصدی داشته‌ایم. آماده اعطای شعبه به شهرهایی مثل مشهد، شیراز و تبریز نیز هستیم.
* اتاق خشم اصفهان بعد از ژاپن و قطر، سومین اتاق خشم آسیاست. در سوئیس و فرانسه، اتاق خشم، جاذبه گردشگری به شمار می‌رود، اما ما عادت کرده‌ایم فقط آثار تاریخی‌مان را جاذبه گردشگری بدانیم. یک‌بار توریستی آلمانی به اتاق خشم آمد و گفت که از دیدن چنین جایی بسیار هیجان‌زده است، چون در کشور خودش هنوز این اتاق راه‌اندازی نشده. خب، چرا ما نباید از این فرصت برای جذب توریست استفاده کنیم؟
* بسیاری از همشهریان، وقتی متوجه می‌شوند که باید تلویزیون و ضبط و رادیو را بشکنند و تخریب کنند در اولین برخورد می‌گویند: حیفه س که! اما این وسیله‌ها برای همین کار خریداری شده‌اند و استفاده دیگری ندارند. 
* هر فرد در قالب گروه‌های یک تا 6 نفره در اصفهان و یک تا هشت نفره در تهران، می‌تواند وارد بازی اتاق خشم شود. همه تجهیزات ایمنی مثل لباس، کفش، دستکش، کلاه محافظ صورت و باتوم، چکش یا چوب بیسبال هم به آن‌ها داده می‌شود و می‌توانند طبق منویی که قبل از شروع بازی انتخاب کرده‌اند تخریب وسایل را آغاز کنند. ما از مردم خواهش می‌کنیم بیایند و همه خشمشان را اینجا خالی کنند.
 




http://www.sepahannews.ir/fa/News/97965/گشتی-در-اتاق-خشم---فیلم
بستن   چاپ