پیام سپاهان
امام جمعه موقت اصفهان:
مقاومت برابر دشمن، درس فتح خرمشهر است
جمعه 3 خرداد 1398 - 15:14:59
پیام سپاهان - اصفهان- امام جمعه موقت اصفهان گفت: مقاومت در برابر دشمن یکی از درس مهم حماسه فتح خرمشهر است که مقاومت حزب الله لبنان بر اساس آن شکل گرفت و در چند مرحله رژیم صهیونیستی را مجبور به عقب نشینی کرد.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان که در مصلای امام خمینی این شهر (ره) برگزار شد، با اشاره به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، گفت: الگویی که از فتح خرمشهر گرفته شد در استمرار انقلاب و منطقه از آن استفاده شده و خواهد شد.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی هر باری که به مردم لبنان و غزه حمله کرده، با افتضاح عقب نشینی کرده و مجبور به پذیرش آتش بس شده است.
امام جمعه موقت اصفهان توکل بر خدا، اعتماد به نفس، تقویت اقتدار ملی، اتحاد همه گروهها در تبعیت از رهبری را از دیگر درسهای فتح خرمشهر دانست و افزود: اگر چه در این عملیات شهدای بسیاری تقدیم کردیم ولی ندای پیروزی این عملیات شور و نشاط وصف ناشدنی در مردم ما ایجاد کرد.
وی اظهار داشت: امروز نیز جوانان ما آرایش دشمن در عرصه های جنگ اقتصادی و روانی را با شکست مواجه خواهند ساخت و در نهایت پیروزی از آن اسلام و انقلاب است.
آیت الله مهدوی با اشاره به برگزاری مراسم روز قدس در جمعه هفته آینده، گفت: امروز بعد از اعلام روز قدس توسط امام خمینی (ره) این روز به روز عظیمی تبدیل شده است زیرا جهان اسلام به یکباره به میدان می آید و دشمن را به فکر چاره جویی برای مقابله با این حرکت وا می دارد.
وی با اشاره به تقاصای مردم در خصوص برگزاری راهپیمایی به سمت میدان امام (ره) و برگزاری نماز جمعه در آن مکان، بیان کرد: آحاد مردم اصفهان با حفظ وحدت و یکپارچگی به گونه ای راهپیمایی کنند که با حضور پر صلابت و پرشور خود دفاع خود از ملت فلسطین را به جهان نشان دهیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به بیانیه دادستان استان در مقابله با منکرات علنی و دفاع از عزت بانوان، اضافه کرد: هر وقت از حفظ عزت خواهران و حجاب و مقابله با اشاعه بی حجابی در جامعه، سخنی مطرح شود برخی به دنبال اختلاف و مقابله با قوانین هستند.
وی تصریح کرد: حجاب قبل از اینکه اجبار از بیرون باشد الزام عقلی از درون است و همانگونه که انسان ملزم به بستن کمربند و مصرف غذای سالم باشد، معنا ندارد کسی بگوید نمی خواهم است این قوانین را رعایت کنم.
امام جمعه موقت اصفهان گفت: حفظ آزادی فکری، جلوگیری از فروپاشی نظام خانواده و جلوگیری از نگاه چشم های ناپاک، از جمله لوازم عقلی فلسفه حجاب است.
آیت الله مهدوی گفت: از رئیس آموزش و پرورش استان اصفهان که در هفته گذشته دختران را به چادر و حفظ حجاب برتر تشویق کردند تشکر می کنم.
وی گفت: از قوه قضاییه درخواست می کنم با کسانی که در لفافه مقام های خود و با الفاظ فریبنده ایجاد اختلاف کنند و با بیان فریبنده ایجاد التهاب می کنند، برخورد کند تا هرکس به خود اجازه ندهد با احکام شرع و قوانین جمهوری اسلامی مقابله کند امروز جامعه به آرامش نیاز دارد ولی برخی به دنبال ایجاد التهاب هستند.
وی اضافه کرد: یکی از وظایف این ماه به ویژه قبل از شبهای قدر آن است که حق الناس و حقوق مردم ادا شود و از ظلم هایی که به شما شده است درگذریم زیرا کسی که در راه خدا عفو کند مشمول عفو الهی قرار می گیرد.
آیت الله مهدوی همچنین در خطبه اول نماز با اشاره به جایگاه ماه رمضان و نقش آن در خودسازی، افزود: شایسته است در لیالی قدر در این ماه از فرصت های خدمت به مردم، گریه برای امام حسین (ع)، تلاوت قرآن، استغفار و دعا غافل نشویم.
وی با اشاره به ویژگی های دهه آخر ماه رمضان، گفت: از بیست و یکم تا بیست و سوم این ماه در مسجد امام خمینی (ره) اعتکاف برگزار می شود که یکی از اعمالی است که زمینه انقطاع از ما سوی الله را فراهم می کند.
/7134/ 7150

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97527/مقاومت-برابر-دشمن،-درس-فتح-خرمشهر-است
بستن   چاپ