پیام سپاهان
استاندار اصفهان:
حماسه خرمشهر یکی از رویدادهای بزرگ تاریخ ایران است
جمعه 3 خرداد 1398 - 11:17:45
پیام سپاهان - اصفهان- استاندار اصفهان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: سوم خرداد ماه، یادآور یکی از رویدادهای بزرگ تاریخی ایران زمین و یادماندنی ترین حماسه های شورآفرینی است که توسط مردم قهرمان و مقاوم خرمشهر و رزمندگان اسلام رقم زده شد.
به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز جمعه با تبریک این روز مقاومت و پیروزی افزود : این حماسه را مردم قهرمان و مقاوم خرمشهر همدوش و همرزم با دلیرمردان دشمن ستیز ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تاریخ پرافتخار این سرزمین رقم زدند.
وی اظهارداشت : در چنین روز پرفروغی، خرمشهر که پس از 35 روز پایداری و از خودگذشتگی، به اشغال دشمن متجاوز در آمده بود، سرانجام با خلق حماسه های جاودانه و جانفشانی های فراموش ناشدنی رزمندگان غیور اسلام آزاد شد.
وی ادامه داد : تا بدین سان اقتدار اراده ملی و دینی در نبرد با دشمن متجاوز و اشغالگر در آیینه تاریخ بازنمایی شود و جهانیان بدانند و ایمان بیاورند که عصر کشورگشایی، استیلاجویی و غلبه بر ملت های جهان به پایان رسیده است.
رضایی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، این روز خاطره انگیز و غرور آفرین را به ملت بزرگ ایران به ویژه مردم شهیدپرور استان اصفهان، رزمندگان، جانبازان آزادگان سرافراز و خانواده معظم شهدا و دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس تبریک گفت.
خرمشهر پس از 575 روز اشغال و پس از 35 روز مقاومت، چهارم آبان 1359توسط رژیم تا دندان مسلح بعثی عراق اشغال شد و در ساعت 11 صبح روز سوم خرداد 1361 در عملیات بیت المقدس آزاد شد.
عملیات آزادسازی خرمشهر به کشته و زخمی شدن 16 هزار و اسارت 19 هزار عراقی منجر شد و گرفتن این تعداد اسیر از دشمن، بیانگر اهمیت این عملیات برای ایران و مفتضح بودن شکست دشمن تا بن دندان مسلح است که نیروی نظامی زیاد و تجهیزات نظامی مدرنی را در خرمشهر مستقر کرده بود.
در این روز بزرگ، شهر خون و قیام پس از 19 ماه توسط رزمندگان اسلام آزاد شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآمد.
استان اصفهان در دفاع مقدس افزون بر سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
م/س6026

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97523/حماسه-خرمشهر-یکی-از-رویدادهای-بزرگ-تاریخ-ایران-است
بستن   چاپ