پیام سپاهان
اعتبار و حامی مالی 2 مشکل هیات شطرنج اصفهان است
جمعه 3 خرداد 1398 - 10:54:05
پیام سپاهان - اصفهان- رییس هیات شطرنج اصفهان این استان را قطب مهم شطرنج کشور ذکر کرد و گفت : نداشتن حامی مالی و کمبود اعتبارات از مهمترین مشکلات این هیات است.
حسین گلشنی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا میزان اعتبارات سالانه این هیات را بین 400 تا 600 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این میزان اعتبار فقط برای هزینه های آب، برق و اجار محل کارمان را تامین می کند.
وی اظهارداشت: اصفهان یکی از قطب های شطرنج کشور است و برای اینکه بتوانیم میزبان مسابقات کشوری باشیم به 2 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
رییس هیات شطرنج اصفهان ادامه داد: استان دارای یک هزار 800نفر شطرنج باز عضو سیستم جامع فدراسیون می باشد که از این تعداد 650 نفر آنها در رده های سنی بین 8 تا 16 سال هستند و بر اساس آخرین آمار فدراسیون جهانی تعداد 310 شطرنج باز در استان ها وجود دارد که دارای درجه بین المللی می باشند.
وی اظهارداشت: ما در رشته شطرنج مشکل سخت افزاری نداریم و با توجه به اینکه این رشته یک رشته کم هزینه به لحاظ تهیه مهره و صفحه است در مقابل سایر رشته ها کم هزینه تر است، بنا براین عمده مشکل ما همان هزینه است که ما به طورمثال شرکت در مسابقات بین المللی بین 7 تا 9روز طول می کشد و این مقدار زمان را با احتساب قیمت دلار بین 10 تا 12میلیون هزینه دارد.
گلشنی جایگاه شطرنج اصفهان را در کشور، رتبه بین دوم و چهارم خواند و از جمله مسابقاتی که در استان یا کشور برگزار می شود را در رده سنی 8 تا 14سال، جام اردیبهشت، جام زنده رود و جام مولای عرشیان عنوان کرد.
وی در آخر از بازیکنان استان که در سطح حرفه ای و قهرمانی فعالیت دارند در بخش آقایان،شاهین لر پری و در بخش خانم ها انوشا مهدیان و در رده سنی خانم ها طناز ازلی و آقایان نیما جوانبخت نام برد.
استان اصفهان با 54 هیات ورزشی، افزون بر 300 هزار ورزشکار سازمان دهی شده دارد.
م/س 6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97522/اعتبار-و-حامی-مالی-2-مشکل-هیات-شطرنج-اصفهان-است
بستن   چاپ