پیام سپاهان
مدیرکل منابع طبیعی:
طرح حدنگاری 90درصد تصرفات در اراضی ملی اصفهان را کاهش داد
جمعه 3 خرداد 1398 - 09:45:58
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت : اجرای طرح حدنگاری 90 درصد تخلفات و تصرف های غیرمجاز اراضی ملی را در این استان کاهش داده است.
محمدحسین شاملی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : اجرای این طرح توسط منابع طبیعی و همکاری سازمان ثبت اسناد و سایر نهادها از جمله راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی اختلافات بین اراضی را کاهش و مانع از انجام فعالیت سودجویان و زمین خواران شده است.
وی بیان کرد: اجرای این طرح علاوه بر این که در پیشگیری از وقوع جرم و تخلف موثر بوده، سرعت العمل در پاسخگویی به استعلام ها برای انجام فعالیت های سرمایه گذاری را افزایش داده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با بیان این که در زمان حاضر یک میلیون و 500 هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته است، تصریح کرد: این سهم فعالیت یک ششم کل اراضی است و بقیه تا پایان برنامه ششم توسعه کشور انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: برای امسال 2 میلیون هکتار از اراضی تحت پوشش طرح و اخذ سند قرار می گیرد که برخی از شهرستان ها از جمله تیران و کرون طرح کاداستر در کل اراضی آن ها تا پایان امسال قرار گرفته و سند دار می شود.
به گفته وی تاکنون با اجرای این طرح اختلافات مردم و اراضی ملی و مستثنیات رفع شده است.
کاداستر(حدنگاری) به معنی فهرست مرتب شده اطلاعات مربوط به قطعات زمین است که مشخصه های زمینی مانند اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی یا حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه شده است.
بر اساس اعلام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری امسال طرح کاداستر را در 14 میلیون هکتار جنگل های کشور اجرا و در این زمینه تثبیت مالکیت دولت خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان به مرکزیت شهرستان اصفهان با 24 شهرستان، مساحتی معادل 10.7 میلیون هکتار دارد که بیش از 90 درصد از این مساحت را معادل 9.8 میلیون هکتار عرصه های منابع طبیعی و ملی و ازاین میزان حدود 403 هزار هکتار جنگل معادل (4 درصد) ، 6 میلیون هکتار مرتع معادل (64 درصد ) و 3 میلیون هکتار بیابان معادل ( 32 درصد) در بر گرفته است.
جنگل های استان اصفهان بطور عمده در دو شهرستان فریدونشهر با 40 هزار هکتار و سمیرم با 25 هزار هکتار قرار دارند و سرانه جنگل درکمتر از 0.1 هکتار است اما با وجود سطح کم تنوع گونه ای خوبی ( 35 گونه درختی ودرختچه ای) دارد.
/6026/7131

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97521/طرح-حدنگاری-90درصد-تصرفات-در-اراضی-ملی-اصفهان-را-کاهش-داد
بستن   چاپ