پیام سپاهان
فتح خرمشهر نماد مقاومت ملت در برابر استکبار است
جمعه 3 خرداد 1398 - 00:25:58
پیام سپاهان - اصفهان - فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان گفت: فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس، نماد مقاومت، ایستادگی، وحدت، ایثار و شهادت رزمندگان و ملت ایران در برابر استکبار جهانی بوده است.
به گزارش ایرنا، سرهنگ کریم اکبری شامگاه روز پنجشنبه در مراسم یادواره 10 شهید والامقام عملیات بیت المقدس گلپایگان و گرامیداشت سالروز سوم خرداد در حسینیه گلزار شهدای این شهر افزود: عملیات بیت المقدس یکی از مقاطع سرنوشت ساز و تاثیرگذار در جنگ تحمیلی بود و رزمندگان اسلام با درس گیری از واقعه کربلا و عاشورا و با ایستادگی در مقابل دشمن، تمام محاسبات شرق و غرب را بهم ریختند و خرمشهر آزاد شد.
وی با اشاره به این که با مقاومت رزمندگان و ملت ایران و توکل به خداوند نه تنها در آزادی خرمشهر بلکه در جنگ تحمیلی بدون هر گونه باج و خراجی به دشمن یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم افزود: امروز جمهوری اسلامی از لحاظ نظامی در وضعیت مناسبی نسبت به گذشته قرار دارد و هر گونه توطئه دشمن را خنثی می کنیم.
یکی از پیشکسوتان و یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس در این مراسم با بیان خاطراتی از عملیات بیت المقدس گفت: رزمندگان اسلام در سوم خرداد سال 61 با تکیه بر قدرت ایمان، پیروی از فرامین امام خمینی (ره) وتوکل به خداوند توانستند در مقابل دشمن بعثی با آزاد سازی خرمشهر به پیروزی برسند.
سرهنگ محمد محمدی تاکید کرد: آزاد سازی خرمشهر موجب اقتدار و ثبیت بیشتر نظام اسلامی شد.
وی با اشاره به اینکه آمریکا با هدف حفظ امنیت اسراییل و غارت منابع خاورمیانه در منطقه، از بدو پیروز انقلاب اسلامی همواره به دنبال توطئه و بحران آفرینی در کشور و ایجاد مشکل برای تضعیف نظام اسلامی است افزود: در این برهه همه با وحدت و همدلی و در سایه ولایت و رهبری همچون گذشته نخواهیم گذاشت دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا کند.
شرکت کنندگان در این آیین همچنین با حضور در گلزار شهدای گلپایگان با عطر افشانی و خواندن فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فتح خرمشهر را گرامی داشتند.
شهرستان گلپایگان در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی 374 شهید تقدیم اسلام کرد.
این شهرستان در 180 کیومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
6026//7138

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97518/فتح-خرمشهر-نماد-مقاومت-ملت-در-برابر-استکبار-است
بستن   چاپ