پیام سپاهان
یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور:
باید از ظرفیت مردم برای شناسایی و برخورد با محتکران استفاده شود
چهارشنبه 1 خرداد 1398 - 14:06:57
پیام سپاهان - یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر این‌که استفاده از ظرفیت مردمی راهکار مقابله جدی و سریع با محتکرین است، گفت: با فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی و افراد داوطلب می‌توانیم در جنگ اقتصادی یک حمله همه‌جانبه به محتکرین و سودجویان داشته باشیم.
ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت برخورد با محتکرین کالا و ارز، بیان کرد: امروز کشور در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار دارد که در جنگ اقتصادی احتکار یک حمله و حضور سودجوها یک پاتک است. ما باید به تناسب حمله محتکرین و سودجویان به آنها پاسخ دهیم.
وی در ادامه اظهار کرد: امروز باید با استفاده از ظرفیت مردم برای کشف انبارهای محتکران و همچنین نقره‌داغ کردن محتکرین کالا و ارز در جنگ اقتصادی نقش ایفا کرد.
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش سازنده تعزیرات حکومتی در برخورد با محتکرین، گفت: در کنار سازمان تعزیزات حکومتی، اصناف، شورای عالی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان ثبت اموال تملکی برای برخورد با محتکران وظیفه دارند، اما وظیفه کلی بر عهده تعزیزات حکومتی است که در این مقیاس جنگ اقتصادی و گستردگی احتکار به افراد سودجو این سازمان به تنهایی نمی‌تواند در برابر محتکران بایستد.
وی تاکید کرد: باید از ظرفیت مردم برای شناسایی و برخورد با محتکرین استفاده شود. بسیج یک ظرفیت بسیار خوب است که در زمان سیل نیز نشان داد چگونه ظرفیت مردمی می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند. امروز نیز با فعال‌سازی مردم داوطلب می‌توان در جنگ اقتصادی حمله همه‌جانبه به محتکران و سودجویان داشته باشیم.
ابوترابی در ادامه با اشاره به موانع برخورد با مبتکرین، بیان کرد: کم‌بودن نیروهای تعزیرات حکومتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و گستردگی جنگ اقتصادی از عمده دلایلی است که باعث شده محتکرین گسترش یابند. باید از ظرفیت‌های مردمی برای رویارویی با آنان استفاده کرد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97458/باید-از-ظرفیت-مردم-برای-شناسایی-و-برخورد-با-محتکران-استفاده-شود
بستن   چاپ