پیام سپاهان
مدیرعامل اتوبوسرانی اصفهان :
چاره ای جز بازسازی اتوبوس های فرسوده نیست
سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 - 13:03:55
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان راهکار اجتناب ناپذیر رفع کمبود در ناوگان اتوبوسرانی درون شهری این منطقه را بازسازی اتوبوس های فرسوده عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، قدرت افتخاری روز سه شنبه در نشست خبری که در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزارشد ، افزود: هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس در شرایط کنونی اقتصادی حدود 150 میلیارد ریال است که با این قیمت چاره ای جز بازسازی اتوبوس های فرسوده نیست.
وی با اشاره به اولویت های شاخص شرکت اتوبوسرانی در حوزه نگهداری و ‌تعمیرات گفت: کاهش بیش از سه میلیون لیتر مصرف سوخت گازوئیل در سال از جمله برنامه های این شرکت است.
افتخاری تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلات در حوزه های مالی و ‌اقتصادی که مشمول اتوبوسرانی هم شده و با توجه به فرسودگی ناوگان و‌ عمر 9.5 سال آنها توانستیم یک درصد میزان جابه جایی مسافر را افزایش دهیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان گفت: در گذشته 430 دستگاه اتوبوس با عمر بین پنج تا 10 سال متوقف بود که با برنامه ریزی های صورت گرفته یک سوم این اتوبوس ها یا بازسازی شده و یا در حال بازسازی است.
افتخاری با بیان اینکه سال گذشته 40 دستگاه اتوبوس را بازسازی و تبدیل به دیزل کردیم، گفت: از جمله طرح های در حال اجرا بازیابی 50 دستگاه اتوبوس دیزل تا پایان تابستان و 100 دستگاه اتوبوس تا پایان سال است که کمبود ناوگان اتوبوسرانی با بازسازی اتوبوس های موجود کاهش می یابد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان با بیان اینکه بازمهندسی، اصلاح خطوط و حذف خطوط موازی از برنامه های شرکت واحد اتوبوسرانی است، افزود: این اقدام با هدف افزایش بهره وری، کارایی، کاهش تعداد سوار و‌ پیاده شدن مسافر و ارتباط یکپارچه با سازمان قطار شهری با حفظ تعداد ناوگان و‌خروج 70 درصدی اتوبوس های فرسوده و افزایش 10 خطوط در دست اجراست.
وی بیان کرد: بازمهندسی و اصلاح خطوط باعث افزایش و ضریب تکمیل ظرفیت اتوبوس و کاهش مصرف سوخت و توقف می شود.
مدیرعامل سازمان شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان با اشاره به اقدامات سال جاری شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: یکی از طرح های سال جاری استفاده از فیلتر کاهنده مصرف سوخت است که توسط مجموعه دانش بنیان طراحی شده و‌ در صورت تامین اعتبار به زودی محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه های شرکت واحد اتوبوسرانی تزریق مینی بوس به ناوگان است، اضافه کرد: امسال حداقل 70 دستگاه اتوبوس و‌مینی بوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می شود.
افتخاری در پایان گفت : روزانه 550 هزار مسافر توسط شرکت اتوبوسرانی جابه جا می شوند و کاهش زمان انتظار مسافر از متوسط 15 دقیقه به 12 دقیقه رسیده است که امیدواریم این زمان به 10 دقیقه کاهش یابد.
حدود یک هزار و 300 دستگاه اتوبوس در ناوگان اصفهان فعال است.
6022/ 9913

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97383/چاره-ای-جز-بازسازی-اتوبوس-های-فرسوده-نیست
بستن   چاپ