پیام سپاهان
تاج الدین:
طرح اصفهان شمالی ثبات را در فلات مرکزی کشور تهدید می‌کند
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 - 11:07:43 AM
ایسنا
پیام سپاهان - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اصفهان شمالی معلوم نیست معطوف به حل کدام مسئله و با چه رویکردی مطرح می‌شود ضمن آنکه بارمالی و بار اجتماعی فراوانی دارد و ثبات را در فلات مرکزی ایران تهدید می کند.
ناهید تاج الدین  اظهار کرد: طرح اصفهان شمالی صرفا کاربرد انتخاباتی دارد و نه در صحن علنی مجلس تصویب و نه در شرایط اخیر دولت موضوعیت پیدا می‌کند.
وی با اشاره به کسری بودجه دولت افزود: در شرایطی که رقم کسری بودجه و خسارت‌های سیل حدود 100 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود معلوم نیست انگیزه برای پیش کشیدن طرح اصفهان شمالی چیست؟ 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای بالا بردن بهره وری در مدیریت استانی، طرح‌هایی مثل اصفهان شمالی پاک کردن صورت مسئله است، بهره وری در مدیریت استانی نیازمند نوعی پارادایم شیفت و تغییر الگوی توسعه از توسعه صنعتی به توسعه فراصنعتی است.
تاج الدین تاکید کرد: از سال 1316 تا کنون بارها و بارها تقسیمات کشوری در ایران دستخوش تغییر شده است، این تقسیمات با برخی تغییرات کوچک تا سال 1316 به همین منوال پیش رفت و در سال 1316 با تصویب قانون جدید تقسیمات کشوری، ایران به 10 استان و 49 شهرستان تقسیم شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای مدت مدیدی، ایران همچنان دارای 24 استان بود. از سال 1372 به‌ترتیب استان اردبیل، استان قم، استان قزوین و گلستان تشکیل شد. همچنین خراسان به سه استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی و خراسان رضوی تقسیم شد و در سال 1389 البرز آخرین استانی بود که تأسیس شد.
وی خاطرنشان کرد: اصفهان شمالی معلوم نیست معطوف به حل کدام مسئله و با چه رویکردی مطرح می‌شود ضمن آنکه بار مالی و اجتماعی فراوانی دارد و ثبات را در فلات مرکزی ایران تهدید می کند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/97372/طرح-اصفهان-شمالی-ثبات-را-در-فلات-مرکزی-کشور-تهدید-می‌کند
بستن   چاپ