پیام سپاهان
بر اساس رتبه بندی لایدن؛
دانشگاه کاشان رتبه نخست کشوری کیفیت پژوهش را کسب کرد
دوشنبه 30 ارديبهشت 1398 - 16:22:17
پیام سپاهان - کاشان - معاون پژوهشی دانشگاه کاشان از صعود 40 پله‌ای دانشگاه کاشان در کیفیت پژوهش خبر داد و گفت: این دانشگاه همچنین رتبه نخست کشوری کیفیت پژوهش بر اساس رتبه بندی لایدن را کسب کرد.

مجید منعم زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر ، ضمن اشاره به کسب رتبه نخست کشوری دانشگاه کاشان در رتبه بندی لایدن اظهار داشت: دانشگاه کاشان در سال گذشته وارد این نظام شده است و طی مقایسه نسبت به سال گذشته بر اساس شاخص کیفیت پژوهش دانشگاه کاشان با اختلاف معناداری از سایر دانشگاه‌ها در رتبه نخست قرار دارد و این شاخص بر اساس تعداد ارجاع به ازای هر مقاله است.
وی با بیان اینکه سنجش رتبه بندی لایدن به صورت نسبی است، افزود: بر اساس آمارها رتبه جهانی دانشگاه کاشان در کیفیت پژوهش 40 پله صعود داشته است و برای دو سال پیاپی رتبه نخست کشوری را کسب می‌کنیم در حالی که لایدن دانشگاهی در اتریش است که برای ارزیابی شاخصه‌هایی دارد و اعداد و ارقام را از مراجع بین المللی دریافت می‌کند.
معاون پژوهشی دانشگاه کاشان از چاپ مقاله یکی از همکاران دانشگاه کاشان در مجله بسیار معتبر cell خبر داد و ابراز داشت: سونیا شیدرنگ محقق پسادکتری مرکز مطالعات پیشرفته سعیدی وابسته به دانشگاه کاشان در بین رشته‌ای ژنتیک و باستان شناسی است که موفق به چاپ مقاله شده است و در خصوص اعتبار مجله cell می‌توان گفت که این مجله دارای ضریب تأثیر 31 است.
وی توسعه ارتباطات بین المللی را یکی از موضوعات در دستور دانشگاه کاشان دانست و گفت: این توسعه در آموزش و پژوهش متمرکز می‌شود و مد نظر داریم با ارتباط با مراکز بین المللی همچون مرکز مطالعات فیزیک اروپا و مرکز بین المللی فیزیک نظری در کشور ایتالیا و تحت نظارت یونسکو به این مهم دست پیدا کنیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97343/دانشگاه-کاشان-رتبه-نخست-کشوری-کیفیت-پژوهش-را-کسب-کرد
بستن   چاپ