پیام سپاهان
روابط عمومی ها در گسترش و بسط سواد رسانه ای نقش مهمی دارند
يکشنبه 29 ارديبهشت 1398 - 22:09:21
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان این که روابط عمومی ها در گسترش و بسط سواد رسانه ای نقش مهمی دارند، گفت: تحولات روابط عمومی در عصر دیجیتالی شدن متوقف شده که این مشکل فعلی ماست از این رو باید گفت روابط عمومی ها باید به سمت ماشینی شدن پیش بروند.
به گزارش ایرنا، سید ابوالحسن فیروزآبادی عصر روز یکشنبه در آیین چهاردهمین جشنواره روابط عمومی در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: سرعت روابط عمومی ها باید افزایش پیدا کند، داشتن سرعت از خصوصیات این عصر است نمی توانیم روابط عمومی داشته باشیم که به جهانی شدن توجهی نداشته باشد.
وی با بیان این که طی چند دهه اخیر شاهد سه روند با مزیت تکنولوژیک بودیم، افزود: دوره الکترونیکی شدن، دیجیتالی شدن و اکنون در دوره فضای مجازی هستیم.
وی ادامه داد: در دوره الکترونیکی شدن شاهد بودیم که رسانه های الکترونیکی به فراوانی در دسترس مردم قرار گرفت که از نمونه آن به رادیو و تلویزیون می توان اشاره کرد.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی بیان کرد: در دوره دیجیتالی شدن علاوه بر بحث صدا مباحث چند رسانه ای، ذخیره سازی، بازیابی اطلاعات و پردازش ها هم مطرح شد و در حقیقت ابزار به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفتند.
وی اظهارداشت: نزدیک به 15 میلیارد دیوایس(دستگاه) دیجیتالی در دنیا وجود دارد که پنج میلیارد آن گوشی های موبایل هستند.
فیروزآبادی با اشاره به دوره فضای مجازی تصریح کرد: دوره فضای مجازی دوره ای است که ابزارهای دیجیتالی فضایی را خلق کردند که از فضای واقعی موجود از عصر الکترونیک بزرگ تر بوده و خصیصه های فراوانی دارد.
وی با بیان اینکه از مهم ترین خصوصیات عصر فضای مجازی به وجود آمده از دوره دیجیتالی، اجتماعی شدن است، اضافه کرد: حوزه فعالیت ها به ویژه روابط عمومی ها به سمت اجتماعی شدن حرکت کرده است که دلیل آن این است که فضایی که برآمده از ابزارهای دیجیتال بود باعث شدند هرآنچه در شبکه هاست پوشش جهانی داشته باشد.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که به شبکه های اینترنتی دسترسی دارند می توانند به محتواهای جهانی دسترسی داشته باشند که این خصوصیت مهمی است.
وی با بیان اینکه در این فضا شاهد ظهور و بروز بازیگران جدید هستیم، افزود: روابط عمومی ها با بازیگران و کنش گران جدید روبه رو هستند و نمی توان گفت روابط عمومی امروز با روابط عمومی سال های پیش تنها تفاوت ابزاری دارند بلکه شرح وظیفه و بازیگران در صحنه و روابط بین آن ها تماما تغییر کرده است.
فیروزآبادی ادامه داد : در فضای یکپارچه جهانی با پدیده شفافیت کدر مواجهیم، با جهانی شدن و دیجیتالی شدن و با 305 میلیادر تولیدکننده خبر با جهانی شفاف روبه رو هستیم که این شفافیت به قدری زیاد است که کدری ایجاد می کند.
وی ادامه داد: روابط عمومی ها در گسترش و بسط سواد رسانه ای نقش مهمی دارند و باید این رسالت را به جایی برسانند که سواد خود را به جامعه القا کنند که از خصوصیات این فضا تعاملی بودن و مشارکت داشتن است.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی بیان کرد : روابط عمومی ها نمی توانند نسبت به وجود سازمان های مردم نهاد و جامعه ذیربط تجاهل کنند.
وی خاطرنشان کرد: ما باید متناسب با تحولات اصلی، روابط عمومی هایی داشته باشیم که شبکه باشند و در تمامی محیط های فراخور شغل خود که ذیربطان آن حوزه از جمله نخبگان، دولتی ها و حکومتی ها حضور دارند فعالیت کنند.
به گزارش ایرنا، 27 اردیبهشت به عنوان روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در ایران نامگذاری شده است.
9913/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97286/روابط-عمومی-ها-در-گسترش-و-بسط-سواد-رسانه-ای-نقش-مهمی-دارند
بستن   چاپ