پیام سپاهان
گرامی داشت حماسه خرمشهر وظیفه همه نهادهاست
يکشنبه 29 ارديبهشت 1398 - 15:53:38
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس اصفهان گفت: گرامی داشت سوم خرداد یک وظیفه ملی و دینی و همه دستگاههاست.
به گزارش ایرنا، سردار مجتبی شیروانیان روز یکشنبه در نشست خبری تبیین برنامه های سی و هفتمین سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز خرمشهرهای جدیدی پیش رو است.
وی ادامه داد: اگر چه دشمن دریافت که از طریق جنگ نظامی نمی تواند موفق باشد و توطئه هایش ف خنثی شده ولی با انتقال اتاق جنگ خود از وزارت جنگ به خزانه داری جنگ اقتصادی را در پیش گرفته است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس اصفهان یادآور شد: در طول 40 سال گذشته دشمن تمام امکانات خود را بسیج کرد و حتی با بوجود آوردن گروه تروریستی داعش و ایجاد جنگ نیابتی تا مرزهای جغرافیایی نزدیک شد و هدف اصلی آنها ایران بود که با مدیریت رهبر معظم انقلاب نتوانستند به اهداف خود برسند و امروز عراق و قسمت های عمده سوریه از لوث آنها پاک شده است.
وی خاطرنشان کرد: این حماسه ها به برکت روحیه دفاع مقدس ماست و لذا یاد و خاطره ایام، حماسه ها و شهدای دفاع مقدس ما باید حفظ شود و همه دستگاهها در این مساله نقش دارند.
دبیر ستاد گرامی داشت سوم خرداد با بیان اینکه این ستاد به ریاست استاندار فعالیت های خود را از ابتدای سال آغاز کرد، افزود: 10 کمیته این ستاد برنامه های خود را به مدت چهار روز از یکم تا چهارم خرداد حول شعار محوری "ما پیروزیم" با هدف ارتقای روحیه سلحشوری و گرامی داشت این ایام برنامه ریزی کرده اند.
وی با اشاره به تقارن این ایام با شبهای قدر گفت: تلاش شده است با بهره گیری از فرصت شبهای قدر مراسم هایی در مساجد، تکایا و مراکز مذهبی و فرهنگی با حضور ائمه جمعه و جماعات، راویان فتح به منظور بیان دستاوردها، خاطرات و رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برنامه‌ریزی شود.
همچنین در این نشست مسولان کمیته های فرهنگی و جوانان، بسیج، فضای مجازی و ایثار و شهادت برنامه های خورد را به منظور گرامی داشت این ایام تبیین کردند.
برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، راه اندازی نمایشگاه کتاب و اقلام فرهنگی در هزار و 800 کانون فرهنگی هنری، فضا سازی شهری و فضاسازی عملیات بیت المقدس در گلستان شهدا، پرواز فانوس ها، افتتاح پروژه های عمرانی و آغاز به کار دوره تربیت راوی دفاع مقدس توسط فرهنگسرای پایداری شهرداری اصفهان، برگزاری شب خاطر توسط سازمانهای مردم نهاد، نمایش فیلم های سینمایی دفاع مقدس
، اجرای نمایش خیابانی، اجرای برنامه شعرخوانی، راه اندازی نمایشگاهای عکس و پوستر، کارگاه نقاشی، هنرهای تجسمی و صدور مجوز برای آهنگ های مرتبط با دفاع مقدس توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد، رونمایی از کتاب های " گردان قاطریزه"، "دارالشهدا"، " جلد اول مجموعه امام حسینی ها"، "کاووس یک رویا" و کتاب "مثل خودش" در خصوص زندگی شهید قجه ای، برگزاری محافل قرآنی و مسابقات ورزشی توسط سپاه صاحب الزمان (عج)، تولید 37 برنامه در صدا و سیمای مرکز اصفهان، گردهمایی نیروهای مسلح در گلستان شهدا، دیدار با جانبازان، غبارروبی هزار گلزار شهدای استان و برگزاری یادواره های شهدای عملیات رمضان و بیت المقدس در روز پنجشنبه ساعت 21 توسط بنیاد شهر و امور ایثارگران استان اصفهان از جمله برنامه‌های اعلام شده در این نشست بود.
خرمشهر در سوم خرداد 61در عملیات بیت المقدس آزاد شد.
6026//7134/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97267/گرامی-داشت-حماسه-خرمشهر-وظیفه-همه-نهادهاست
بستن   چاپ