پیام سپاهان
پیش‌بینی تولید 300 هزار تن گندم در استان اصفهان
شنبه 28 ارديبهشت 1398 - 10:05:40
پیام سپاهان - مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: پیش بینی می شود در سال جاری 300 هزار تن گندم در استان اصفهان برداشت شود.
محمودرضا افلاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در خصوص وضعیت تامین گندم استان، اظهار کرد: بنا بر گزارش معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی، علیرغم سیل در دو استان خوزستان و گلستان، اکنون مشکلی در تامین و تولید گندم نداریم.
وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم در استان اصفهان نسبت به سال گذشته 30 هزار هکتار افزایش یافته است، افزود: در سال جاری 91 هزار هکتار گندم آبی و دیم در استان اصفهان کشت شد و پیش بینی می شود در سال جاری 300 هزار تن گندم در استان برداشت شود.
مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان افزود: سال گذشته میزان تولید گندم حدود 160 هزار تن بود، اما در سال جاری با توجه به بازگشایی آب زاینده رود برای مناطق شرق و غرب اصفهان، نزدیک به 28 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی حوضه زاینده رود زیر کشت رفت.
وی با بیان اینکه شهرستان اصفهان با 31 هزار هکتار مقام نخست تولید گندم را در استان دارد، تاکید کرد: برداشت گندم در استان اصفهان طی 10 روز آینده از مناطق کویری خوروبیابانک آغاز و بقیه شهرها نیز در خرداد ماه برداشت خواهند داشت، همچنین مراکز خرید برای خرید تضمینی گندم آمادگی لازم را دارند.
افلاکی در خصوص میزان نیاز گندم در استان اصفهان، گفت: نیاز استان اصفهان به گندم بالغ بر 550 هزار تن است و برای تامین بقیه نیاز استان ناچار به واردات گندم از دیگر استان ها هستیم.
وی در خصوص گرانی ماکارونی به دلیل کمبود گندم، اظهار کرد: گرانی ماکارونی به دلیل تغییر قیمت پایه گندم از رقم 1300 به 1700 تومان است که این موجب افزایش قیمت محصولات صنایع تبدیلی شده است.
مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: با وجود خشکسالی اخیر، در حال حاضر به دلیل کشت تاخیری غلات و بارش باران، امسال تولید گندم 140 هزار تن نسبت به سال گذشته افزایش خواهیم داشت.
وی با اشاره به خرید تضمینی گندم، افزود: قیمت خرید تضمینی گندم حدود 1700 تومان است و به محض برداشت گندم از سوی شرکت غله این محصول خرید تضمینی می شود.
کدخبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97003/پیش‌بینی-تولید-300-هزار-تن-گندم-در-استان-اصفهان
بستن   چاپ