پیام سپاهان
هیات ورزشهای زورخانه ای اصفهان سالانه نیازمند 2 میلیارد ریال است
شنبه 28 ارديبهشت 1398 - 10:05:02
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس هیات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی استان اصفهان اعتبار مورد نیاز سالانه برای انجام برنامه ها و اهداف مورد نظر این هیات را 2 میلیارد ریال اعلام کرد.
سید رضا اخروی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بودجه سالانه هیات را یک میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اگر بخواهیم به اهداف مورد نظر نظیر جذب ورزشکار و اعزام به مسابقات و مخارج دیگر دست یابین ، تامین مقدار اعتبار یادشده ضروری است.
وی اظهارداشت : با توجه به ظرفیت و زیر ساخت های موجود ، اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای ایران اسلامی شناخته شده است.
وی تعداد ورزشکاران اصفهانی فعال در این رشته را در زمان حاضر دست کم پنج هزار نفر اعلام و اضافه مرد : از این تعداد هزار ورزشکاران موفق به ثبت نام در سامانه بانک اطلاعات فدراسیون این رشته ورزشی شدند.
رئیس هیات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی استان اصفهان ادامه داد: این استان با 132 عدد زورخانه بیشترین حجم زورخانه را در کشور داراست که امید است تا سال 1400 این تعداد 140 عدد افزایش یابد.
اخروی، سنگ گرفتن، میل گیری، شنا و کباده زدن و نرمش و گرم کردن، پا زدن، چرخ و کشتی و پهلوانی را از شاخه های این رشته ورزشی برشمرد.
وی تصریح کرد: جایگاه این رشته ورزشی در کشور به صورت هشت سال متوالی اول بود و بیشتر ورزشکاران اصفهانی این رشته عضو تیم ملی هستند.
استان اصفهان با 48 هیات ورزشی، افزون بر 300 هزار ورزشکار سازمان دهی شده دارد.
م/س 6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96961/هیات-ورزشهای-زورخانه-ای-اصفهان-سالانه--نیازمند-2-میلیارد-ریال-است
بستن   چاپ