پیام سپاهان
عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران:
40 درصد از منابع نظام بانکی کشور فریز شده است
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1398 - 05:54:19
پیام سپاهان - عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران گفت: در شرایطی که 40 درصد از منابع نظام بانکی کشور فریز شده است، بانک ها نمی توانند تامین مالی بنگاه ها را به راحتی انجام دهند.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، برات کریمی در نشست مشترک با هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، با اشاره به اینکه اقتصاد کشور، اقتصادی بانک محور است، اظهار کرد: 90 درصد تامین مالی واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی از طریق نظام بانکی انجام می شود.
وی بانک ها و فعالان اقتصادی را دو بخش مهم هر اقتصاد عنوان کرد و افزود: در شرایطی که 40 درصد از منابع نظام بانکی کشور فریز شده است، بانک ها نمی توانند تامین مالی بنگاه ها را به راحتی انجام دهند.
کریمی تصریح کرد: بانک و فعالان اقتصادی نباید در مقابل هم باشند بلکه در کنار هم می توانند رشد اقتصادی برای کشور ایجاد کنند.
وی استان اصفهان را استانی صنعتی و توانمند در عرصه اقتصادی برشمرد و گفت: استان اصفهان پس از تهران دومین تامین کننده منابع مالی این بانک است و میزان معوقات بانک ملی در استان اصفهان پایین تر از سایر استان ها است.
کریمی خواستار تجدید نظر در برخورد دستگاه های نظارتی با مدیران بانک ها شد و گفت: جسارت مدیران بانکی در ارائه خدمات به واحدهای تولیدی در اثر این برخوردها پایین می آید و نتیجه آن می شود که تامین مالی این واحدها با چالش روبرو می شود.
وی خواستار استفاده از ظرفیت lC داخلی توسط بنگاه های اقتصادی شد و گفت: بانک ملی تلاش می کند که صدور ضمانت نامه های بانکی در اسرع وقت در اختیار متقاضیان قرار گیرد. 
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست، اظهار کرد: تامین مالی از بانک ها یکی از مولفه های مهم و اثرگذار محیط کسب و کار است و نقش موثری در تولید و اشتغال زایی دارد .
مسعود گلشیرازی تامین مالی را یکی از چالش های جدی فعالان اقتصادی استان اصفهان برشمرد و گفت: در شرایط کنونی بانک ها در کنار واحدهای تولیدی می توانند نقش موثری در بهبود فضای کسب و کار داشته باشند.
گلشیرازی خواستار افزایش اختیارات سرپرستی بانک ملی در استان ها شد و افزود: افزایش اختیارات در ارایه تسهیلات در کنار کنترل داخلی می تواند فضای کسب و کار را ببهود بخشد.
وی با اشاره به رتبه استان اصفهان در پایش ملی کسب و کار گفت: با وجود ظرفیت ها و پتانسیل ها، استان جایگاه مناسبی در این جدول ندارد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96520/40-درصد-از-منابع-نظام-بانکی-کشور-فریز-شده-است
بستن   چاپ