پیام سپاهان
کشاورزان دشت کاشان برای آبیاری و سمپاشی مزارع اقدام کنند
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 - 9:41:54 AM
ایسنا
پیام سپاهان- عباس ارغوانی اظهار کرد: دمای هوا در طول این مدت تا سه درجه کاهش خواهد داشت و بیشینه دمای هوا بین 35 تا 32 درجه و کمینه دما در خنک‌ترین ساعت به 18 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

وی با اشاره به توصیه‌های هواشناسی کشاورزی، تصریح کرد: با توجه به احتمال وقوع باد در پایان هفته جاری، به کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به عملیات محلول‌پاشی و آبیاری زمین‌های کشاورزی در ساعات آرام روز اقدام کنند.

رییس اداره هواشناسی کاشان به کشاورزان تأکید کرد: سم‌پاشی مزارع غله علیه سن مادر غلات، سم‌پاشی علیه آفت پروانه چوب خوار پسته و محلول‌پاشی گلستان‌های گل محمدی در مناطق کوهستانی شهرستان کاشان در مرحله شروع تشکیل غنچه و همچنین مبارزه علیه آفت شته طبق توصیه کارشناسان انجام شود.

وی گفت: با توجه به فصل برداشت گیاه دارویی ریواس، شهروندان، از چیدن ریواس از ریشه پرهیز کرده و با توجه به آنکه وزش بادهای لحظه‏ای، عاملی بسیار مهمی برای گسترش آتش‏سوزی در مراتع است توصیه می‏شود قبل از ترک مرتع، از خاموش‏شدن آتش مطمئن شوند.

ارغوانی افزود: برای جلوگیری از کوبیدگی خاک مراتع، نسبت به حضور دام در مراتع ییلاقی تا قبل از زمان واقعی ورود به مراتع  در اول خرداد خودداری شود و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخریب در عرصه‏های طبیعی مراتب را به تلفن رایگان 1504 اطلاع‏رسانی کنند.

رییس اداره هواشناسی کاشان با اشاره به وزش باد روزانه تصریح کرد: طبیعت گردها و علاقه‌مندان طبیعت، از رها کردن زباله‌ها در محیط پرهیز و با توجه به خشکی درختان و وزش باد از ایجاد آتش در جنگل‌های دست کاشت منطقه کویری نوش‌آباد و آران و بیدگل خودداری  کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96490/کشاورزان-دشت-کاشان-برای-آبیاری-و-سمپاشی-مزارع-اقدام-کنند
بستن   چاپ