پیام سپاهان
مرمت حمام تاریخی گلپایگان لای منگنه اوقاف
دوشنبه 26 فروردین 1398 - 11:13:08 AM
ایسنا
پیام سپاهان- حجت الاسلام والمسلمین عباس نصیرالاسلامی -رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان در رابطه با حمام سررباطان، اظهار کرد: اگر سرمایه‌گذار وارد این پروژه شود به مدت 20سال بهره‌وری آن را به وی می‌دهیم ضمن اینکه اکنون سرمایه‌گذار حاضر  اعتراض دارد و می‌گوید با توجه به هزینه‌ای که انجام می‌شود 20سال زمان کمی است، به او گفته‌ایم یک مقداری در هزینه کمکتان می‌کنیم گرچه بیست سال هم مدت طولانی است. متأسفانه امکان ندارد که این مدت افزایش یابد.

وی در رابطه با عدم وقف نامه برای حمام سررباطان و این موضوع که اگر اوقاف برای این حمام سندمالکیت اخذ نکرده بود و تحت اختیار میراث بود سرمایه‌گذار راه هموارتری را پیش رو داشت، ادامه داد: معمولاً در سراسر کشور حمام‌های عمومی وقف نامه ندارند، اما چون وقف انتفاع هستند سازمان اوقاف و امور و خیریه می‌تواند برای آن‌ها سند بگیرد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: با شهرداری برای ساخت زمینِ کنار حمامِ دیگری به نام ملا اسدا... قرارداد داریم، به شهردار قبل گفتم چرا در تابلوهای تبلیغاتی فقط به نام شهرداری کار را تمام کردید در صورتی که این زمین سند مالکیت دارد.

نصیر الاسلامی افزود: اکنون شنیده‌ام در یکی از روستاهای گلپایگان در ملک موقوفه دهیاری می‌سازند که جلوی این کار را خواهیم گرفت.

وی در رابطه با ثبت موقوفات جدید در سال جاری خاطرنشان کرد: یک منزل مسکونی با نیت امور دینی، فرهنگی و تبلیغی با متراژ 250 متر و یک زمین زراعی در روستای شادگان با اندازه‌ای حدود سه جریب  برای روضه‌خوانی اهل بیت در سال جدید وقف شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان در خصوص طرح " آرامش بهاری " یادآورشد: از کل 40 بقعه شهرستان در لحظه سال تحویل نزدیک به 50 هزار بازدید شد، همچنین کل امامزادگان شهرستان در طرح آرامش بهاری که از 29اسفند تا 14فروردین بود 120هزار نفر بازدید کننده داشت.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94883/مرمت-حمام-تاریخی-گلپایگان-لای-منگنه-اوقاف
بستن   چاپ