پیام سپاهان
برگزاری همایش ادبی "نقش نهان" با محوریت"تصویر در شعر"
یکشنبه 25 فروردین 1398 - 3:02:41 PM
ایسنا
پیام سپاهان- الهه رضایی اظهار کرد: این همایش با محوریت ارائه مقالاتی علمی و تخصصی درباره نقش تصویر در شعر فارسی برگزار می‌شود و فرصتی برای علاقمندان به شعر و ادبیات فارسی است تا بتوانند ضمن تحقیق و پژوهش در این زمینه، به ثبت مقالات خود در کتابی که توسط این مرکز گردآوری و منتشر خواهد شد، بپردازند.

وی افزود: محورهای همایش ادبی نقش نهان شامل تصویر در ادوار مختلف شعر فارسی، تصویر در یک اثر یا آثار شاعری مشخص، تصویر در شعر جهان، مطالعات تطبیقی پیرامون تصویر در شعر که شامل شعر با شعر، شعر با شاعر و دوره ادبی با دوره ادبی است، مطالعات بین رشته ای تصویر در شعر و سایر هنرها، تصویر در شعر با رویکردهای مختلف همچون فلسفه، جامعه شناسی و روانشناسی است.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان ادامه داد: معمولاً چاپ مقالات علمی و تخصصی در نشریات و مجلات مرتبط، به دلیل اعمال قوانین و شرایط سخت گیرانه برای دانشجویان و محققان قدری دشوار است. این همایش فرصتی را فراهم کرده تا ضمن بررسی و تحلیل دقیق و تخصصی مقالات، آثار شاعران و منتقدان با شرایطی آسان‌تر به چاپ و انتشار مقالات برتر بپردازد.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان تاکید کرد: در این همایش آثاری که به تکرار و یا کپی کاری از مقالات و منابع دیگر پرداخته باشند، هیچ امتیازی تعلق نگرفته و مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند. مقاله باید بر اساس نظرات و تحلیل‌های شخصی خود نویسنده مقاله ارائه شود.

او درباره داوری مقالات هم گفت: مقالات توسط دکتر زینب صابر، از اعضای هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان و صاحب مقالات متعدد، کتاب شعر و سابقه قابل توجه در زمینه فعالیت‌های ادبی داوری می‌شود.

او اضافه کرد: متقاضیان شرکت در همایش ادبی "نقش نهان" می‌توانند تا پایان فروردین ماه سال جاری آثار خود را به آدرس سایت مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان ارسال کنند. 

رضایی از برگزاری همایش ادبی نقش نهان به صورت فصلی خبر داد و اظهار کرد: نخستین بخش از این همایش با محوریت "تصویر در شعر" در حال برگزاری است و در فصل‌های بعدی نیز سایر بخش‌های همایش در قالب‌های دیگر ادبی برگزار خواهد شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94871/برگزاری-همایش-ادبی-"نقش-نهان"-با-محوریت"تصویر-در-شعر"
بستن   چاپ