پیام سپاهان
10 بند خاکی در اردستان آبگیری شد
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 19:53:02
پیام سپاهان - کاشان - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان گفت: 10 بند خاکی این شهرستان در جریان نخستین بارش های بهاری سال نو آبگیری شده است.
به گزارش ایرنا، مجید خداپرستان روز یکشنبه به خبرنگاران بیان کرد: سیلاب در رودخانه های موغار، سرداب، مزدآباد، زایین، آرسوت و اونج به دنبال بارش ها جاری و این آب بندها پس از 2 سال با ذخیره سازی 2 میلیون مترمکعب آبگیری شدند.
وی افزود: هدف از ساخت این بندها جلوگیری از بروز سیلاب، پیشگیری از تخریب روستاها، مرتع ها، ذخیره سازی آب شیرین با تغذیه سفره های زیرزمینی و تبدیل نشدن آن به آب شور است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان با اشاره به جان گرفتن 90 هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ این شهرستان با بارش های صورت گرفته عنوان کرد: در صورت وجود اعتبار می توان با ساخت بندهای خاکی بیشتردر منطقه، از هدر رفتن آب های ناشی از بارندگی در کویر جلوگیری کرد.
به گفته وی، افزون بر 30 طرح آب بند خاکی، سنگی، لاشه ای، سنگی ملاتی و پخش سیلاب در شهرستان اردستان وجود دارد که می تواند سالانه 10 میلیون مترمکعب آب را در خود ذخیره کند.
شهرستان افزون بر 42 هزار نفری اردستان با مساحت یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین های ملی و نزدیک به 600 هزار هکتار منطقه بیابانی و نیمه بیابانی در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94662/10-بند-خاکی-در-اردستان-آبگیری-شد
بستن   چاپ