پیام سپاهان
هواشناسی از وقوع سیل در اصفهان هشدار داد
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 19:53:02
پیام سپاهان - اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز یکشنبه با صدور اطلاعیه ای نسبت به وقوع رواناب و سیلاب محلی در 24 ساعت آینده در این منطقه هشدار داد.
به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و همچنین تصاویردریافتی از ماهواره بیانگر تشدید بارش های رگباری گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ در مناطق شمال شرق، شرق و تا حدودی شمال استان است.
اداره کل هواشناسی اصفهان افزود: شرایط برای وقوع رواناب و سیلاب محلی در این مدت وجود دارد.
در این اطلاعیه افزوده شده است: با توجه به آسیب پذیری منطقه برای جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم مد نظر قرار گیرد.
کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز در گفت و گو با ایرنا افزود: تا 2 روز آینده به ‌ویژه از عصر امروز تا اواسط روز دوشنبه، وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به‌ صورت نیمه ابری تا ابری و رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش‌ بینی می‌شود.
حجت الله علی عسگریان اظهار داشت: شدت بارش‌ها در مناطق شمال ‌شرق، شرق و تا حدی شمال استان خواهد بود.
وی گفت: دمای هوا در 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت.
کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای کلانشهر اصفهان در روز دوشنبه (فردا)، هوای نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد نسبتاً شدید، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و برای روز سه شنبه، هوای کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و رگبار پراکنده پیش بینی کرد.
میانگین بارش در استان اصفهان از ابتدای سال آبی جاری (یک مهر) تا هجدهم فروردین ، 244.1 میلیمتر ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 195.2 میلیمتر افزایش نشان می دهد.
7150/6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94661/هواشناسی-از-وقوع-سیل-در-اصفهان-هشدار-داد
بستن   چاپ