پیام سپاهان
باغ فین کاشان جزو سه انتخاب نخست گردشگران نوروزی بود
شنبه 17 فروردين 1398 - 20:27:36
پیام سپاهان - کاشان - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: باغ تاریخی فین که اثری ثبت جهانی می باشد، در تعطیلات نوروزی 1398 جزو سه انتخاب نخست گردشگران در کشور برای بازدید بود.
به گزارش ایرنا، مهران سرمدیان روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) کاشان افزود: افزون بر 227 هزار نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی در مجموع نوروز امسال به دیدن باغ تاریخی فین آمدند که در سطح استان اصفهان به عنوان پربازدیدکننده ترین اثر، در صدر فهرست قرار گرفت و در سطح کشور نیز سوم شد.
باغ تاریخی فین کاشان نوروز سال گذشته نیز در صدر اثرهای پربازدید استان اصفهان قرار گرفته بود.
این اثر با مساحت 23 هزار و 700 مترمربع در جنوب کاشان و در مجاورت چشمه سلیمانیه قرار دارد و یکی از زیباترین نمونه های باغ ایرانی به شمار می رود اما قتل امیرکبیر (میرزا محمدتقی خان فراهانی)، صدراعظم ناصرالدین شاه قاجار سبب شهرت بیشتر این بنای تاریخی شده است.
باغ فین کاشان که سال 1314 در فهرست اثرهای ملی و سال 1390 به عنوان میراثی جهانی ثبت شده شامل اتاق شاه نشین، شترگلوهای صفوی، شترگلوی قاجاری، بنای خلوت کریم خانی، موزه و 2 باب گرمابه کوچک و سلطنتی می باشد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان در ادامه با اشاره به مراجعه افزون بر 920 هزار نفر در تعطیلات نوروزی امسال برای دیدن اثرهای تاریخی شهرستان کاشان بیان کرد: تپه های سیلک، حمام تاریخی سلطان امیر احمد، مسجد آقابزرگ و خانه های تاریخی طباطبایی ها، عباسیان و بروجردی ها به ترتیب در رده های بعدی اثرهای پر بازدید قرار گرفتند.
وی همچنین مجموع اقامت های دائم از 28 اسفند سال گذشته تا 16 فروردین امسال در شهرستان کاشان را نیز 21 هزار و 845 نفر برشمرد.
سرمدیان اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان کاشان در مرکز کشور و بین چند استان قرار گرفته، با برخورداری از پیشینه پربار و ظرفیت بسیار فرهنگی، تاریخی و مذهبی به یکی از مقصدهای اصلی گردشگری در کشور تبدیل شده است.
وی در ادامه با قدردانی از تلاش همه اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان یادآور شد: استقرار قطار گردشگری، چاپ و توزیع نقشه و بروشور اثرهای تاریخی، استقرار راهنماهای گردشگری آموزش دیده در بناهای تاریخی، برگزاری نمایشگاه سوغات نقاط مختلف کشور، برپایی جشن نوروزگاه و استقرار پنج ایستگاه امنیت و سلامت از جمله اقدام های صورت گرفته می باشد.
افزون بر یکهزار و 700 اثر دارای ارزش تاریخی در شهرستان کاشان شناسایی شده که 325 مورد تا کنون در فهرست اثرهای ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان کاشان با جمعیت بیش از 365 هزار نفر در فاصله حدود 100 کیلومتری جنوب قم، 200 کیلومتری شمال اصفهان و 220 کیلومتری جنوب تهران قرار دارد.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94542/باغ-فین-کاشان-جزو-سه-انتخاب-نخست-گردشگران-نوروزی-بود
بستن   چاپ