پیام سپاهان
173 هزار نفر از جاذبه های گردشگری آران و بیدگل دیدن کردند
شنبه 17 فروردين 1398 - 20:27:35
پیام سپاهان - کاشان - فرماندار آران و بیدگل گفت: افزون بر 173 هزار نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی در تعطیلات نوروزی 1398 از جاذبه های گردشگری این شهرستان دیدن کردند.
اسماعیل بایبوردی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این آمار به نسبت سال گذشته افزایش 13 درصدی بازدید از اثرهای تاریخی شهرستان آران و بیدگل را نشان می دهد.
وی عنوان کرد: شهر زیرزمینی نوش آباد (اویی) در صدر مکان های تاریخی پربازدید این شهرستان می باشد که با 34 هزار نفر گردشگر، رشد 35 درصدی نسبت به سال گذشته داشته و امامزاده محمد هلال ابن علی (ع)، امامزاده هاشم بن علی (ع) و امامزاده بی بی زینب یزدل هم مکان های مذهبی پربازدید آران و بیدگل بودند.
فرماندار میزان اقامت گردشگران نوروزی در شهرستان آران و بیدگل را 25 هزار و 275 نفر برشمرد و بیان کرد: میزان اقامت در این شهرستان افزایش 52 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته که از جمله افزایش چهار برابری تعداد اقامتگاه ها در آن اثرگذار بوده است.
فرماندار آران و بیدگل اضافه کرد: همچنین ظرفیت اقامتی پیش بینی شده برای نوروز امسال بیش از سال گذشته و شامل 9 واحد اقامتی با 500 تخت، 50 خانه مسافر با ظرفیت تقریبی 500 نفر- شب اقامت، 195 کلاس با ظرفیت یکهزار نفر، پنج باب خانه معلم و میهمانسرا با ظرفیت 100 نفر و 20 بقعه متبرکه با ظرفیت سه هزار نفر بود.
وی ادامه داد: شهرستان آران و بیدگل ظرفیت های بالایی در زمینه های گردشگری تاریخی، گردشگری مذهبی، طبیعت گردی، نجوم، سافاری، ریگ درمانی و نمک درمانی دارد که می تواند به اشتغال و توسعه پایدار منطقه کمک کند.
سایت ویگل، کویر سیازگه و چاه عروس ابوزیدآباد، کویر مرنجاب، مسجد نقشینه، چاله سنبک، ،مقبره حاج سلیمان صباحی بیدگلی، خانه ‌های تاریخی علی آباد، افتخارالاسلام دربندی، بنی ‌طبا، عبدالله خان و مسعودی، حمام ‌های عنایتی، حاج محمد، یخچال، مختص‌آباد، بقعه های متبرکه فیض‌آباد، باب المراد، بی بی زینب یزدل، قدمگاه، امامزاده علی ‌اکبر (ع)، هاشم بن علی (ع) و امامزاده حسین (ع) از دیگر مکان ها و اثرهای دیدنی آران و بیدگل می باشد.
شهرستان 103 هزار نفری آران و بیدگل 500 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده دارد که 135 اثر تا کنون ثبت ملی شده است.
آران و بیدگل در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94540/173-هزار-نفر-از-جاذبه-های-گردشگری-آران-و-بیدگل-دیدن-کردند
بستن   چاپ