پیام سپاهان
سلیمی: باید به سمت تسهیل قوانین برای تولیدکنندگان و ارتقای کیفیت پیش برویم
دوشنبه 12 فروردين 1398 - 16:35:18
پیام سپاهان - سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر اینکه فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای تولید کالاهای رقابتی منجر به رونق در بخش تولید خواهد شد، گفت: امروز ما باید به سمت تسهیل قوانین برای تولیدکنندگان و ارتقای کیفیت محصولات برای تولید کالاهای رقابتی پیش برویم تا شاهد رونق در بازار تولید و انتخاب کالای ایرانی باشیم.
اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نام گذاری «رونق تولید» برای سال 98 از سوی رهبر انقلاب و اقدامات لازم برای تحقق این نام بیان کرد: تحقق شعار رونق تولید در گام اول با حمایت تولید کنندگان انجام می‌شود. ما باید از افرادی که قصد سرمایه گذاری در بخش تولید را دارند باید حمایت کنیم. این حمایت نیز صرفاً نباید به شکل مالی باشد بلکه امروز قوانین دست و پاگیری نیز وجود دارد که انگیزه تولید کنندگان و افرادی که قصد سرمایه گذاری در این بخش را دارند از بین می‌برد.
وی در ادامه اظهار کرد: ما باید به سمتی برویم تا قوانین را برای تولیدکنندگان و افرادی که قصد ورود به این بخش را دارند تسهیل کنیم تا با فراق بال بتوانند تولید کنند. از سوی دیگر ما باید به سمت ارتقا کیفیت تولیدات پیش برویم تا جنبه صادراتی داشته باشند. تولیدی که بی کیفیت باشد حتی در داخل کشور نیز بازار مصرف نخواهد داشت و مردم به سمت کالاهای خارجی می‌روند.
نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: اگر ما تولید با کیفیتی داشته باشیم هم در داخل و هم در خارج متقاضی خواهد داشت و در کنار تولید با صادرات کالاهای با کیفیت برای کشور ارز آوری انجام می‌شود. امروز ما جوانانی داریم که در دانشگاه‌های کشور تحصیل کرده‌اند اما فرصتی برای اینکه بتوانند خود را نشان دهند موجود نیست. با رونق گرفتن تولید بحث اشتغال جوانان نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و بخشی از جوانان نیز می‌توانند وارد عرصه‌های تولیدی شده و از توانایی آنها برای تولید با کیفیت استفاده شود.
وی در ادامه تاکید کرد: ما باید به در تولید به سمتی برویم که کالاهای داخلی با کالاهای خارجی بتوانند رقابت کنند. به عنوان مثال ما چندین سال است که خودرو تولید می‌کنیم اما خودرویی که تولید می‌کنیم هر ساله از کیفیتش کاسته شده و بر قیمتش افزوده می‌شود. این نوع تولید رقابتی نیست بلکه ما باید به نوعی تولید داشته باشیم تا بتوانیم با کالاهای خارجی در بازارهای جهانی رقابت کنیم.
سلیمی در پایان گفت: ما در بخش تولید باید به سمتی پیش برویم که تولیدات ما از کیفیتی برخوردار باشند که مردم بین کالای خارجی و کالای داخلی، تولید داخل را انتخاب کنند. این نوع تولید هم به صرفه است و هم تولیدی است که ما می‌توانیم بر روی آن حساب باز کنیم. همان گونه که امروز ما در صنایع موشکی و نظامی و انرژی‌های نوع به موفقیت‌های خوبی رسیده‌ایم در سایر بخش‌های تولیدی نیز باید به این سمت پیش برویم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94474/سلیمی--باید-به-سمت-تسهیل-قوانین-برای-تولیدکنندگان-و-ارتقای-کیفیت-پیش-برویم
بستن   چاپ