پیام سپاهان
ذخیره 278 میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود؛
ساسانی: سیلاب فروکش کرد، حجم آب زاینده‌رود کاهش یافت
دوشنبه 12 فروردين 1398 - 16:35:14
پیام سپاهان - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به ذخیره 278 میلیون مترمکعبی حجم مخزن سد زاینده رود، گفت: افزایش حجم رودخانه زاینده‌رود ناشی از سیلاب و طغیان رودخانه شور دهاقان بود که با فروکش شدن سیلاب، اکنون شاهد کاهش سطح آب رودخانه در شهر هستیم.
حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در خصوص آخرین وضعیت سد زاینده رود، اظهار کرد: در حال حاضر حجم مخزن زاینده رود 278 میلیون مترمکعب است، همچنین ورودی سد 153 و خروجی آن 11 مترمکعب بر ثانیه است.
وی به میزان بارش ها اشاره کرد و افزود: مجموع بارش ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، هزار و 860 میلیمتر است.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در خصوص کاهش حجم آب زاینده رود در شهر اصفهان با وجود بارش ها و ورود سیلاب از رودخانه شور، تاکید کرد: افزایش حجم رودخانه زاینده‌رود ناشی از سیلاب و طغیان رودخانه شور دهاقان بود که البته سیلاب به صورت طبیعی به یکباره فروکش می کند و این موجب کاهش سطح آب رودخانه شده است. 
وی یادآور شد: خوشبختانه با افزایش حجم آب رودخانه زاینده‌رود ناشی از سیل، بعد از مدت‌ها آب به تالاب گاوخونی رسید.
ساسانی درباره تحویل حقابه کشاورزان غرب و شرق اصفهان نیز گفت: تا چند روز آینده خروجی سد زاینده رود برای تحویل نوبت آب کشت افزایش خواهد یافت. 
وی همچنین در پاسخ به اینکه چرا بارش های اخیر سرشاخه های زاینده رود همانند دیگر سدهای کشور موجب افزایش ذخیره سد نشد؟ گفت: کماکان بارش های منطقه کوهرنگ برف است، البته انتظار می رود در روزهای آتی ورودی به سد زاینده‌رود افزایش یابد. 
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در خصوص احتمال سیلابی شدن دوباره رودخانه های اطراف زاینده‍رود، گفت: بارش های شهرستان سمیرم مطلوب است، اما بیشتر بارش در غرب و جنوب اصفهان است که احتمال سیلابی شدن آن و جریان به سمت زاینده رود کمتر است.
وی اظهار کرد: احتمال دارد با بارش های امروز و فردا تا حدودی میزان حجم رودخانه شور شهرستان دهاقان افزایش یابد، اما همانند پنجم فرودین ماه احتمال طغیان و سیلابی شدن ندارد.
به گزارش ایسنا، ششم فروردین امسال در پی بارش های اخیر پس از سال ها خشکی آب به رودخانه شور رسید و آب این رودخانه با ورودی 100 مترمکعب بر ثانیه به زاینده رود رسید و دبی آب تلاقی شده رودخانه زاینده رود در مرکز شهر اصفهان به 65 مترمکعب بر ثانیه رسید.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/94469/ساسانی--سیلاب-فروکش-کرد،-حجم-آب-زاینده‌رود-کاهش-یافت
بستن   چاپ