پیام سپاهان
87 درصد آب آران و بیدگل در بخش کشاورزی مصرف می شود
شنبه 27 بهمن 1397 - 23:10:33
پیام سپاهان - کاشان - فرماندار آران و بیدگل با اشاره به لزوم مدیریت مصرف آب گفت: 87 درصد آب مصرفی در این شهرستان مربوط به بخش کشاورزی است.
به گزارش ایرنا، اسماعیل بایبوردی روز شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان آران و بیدگل نبود مدیریت هوشمندانه در مصرف آب را عاملی برای بروز آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: فقدان مدیریت هوشمندانه مصرف آب می تواند مشکلات و آسیب های اجتماعی را برای این شهرستان، استان و حتی کشور ایجاد کند.
وی تغییرات جمعیتی، بیکاری، فقر، کاهش کیفیت زندگی مردم و اختلاف های محلی را از جمله مشکلات اجتماعی ناشی از کمبود آب در آران و بیدگل برشمرد و بیان کرد: بحران های زیست محیطی و فرونشست ها از دیگر پیامدهای فقدان مدیریت مصرف و بحران کم آبی در این شهرستان است.
فرماندار آران و بیدگل با اشاره به ضرورت سازگاری با شرایط کم آبی اضافه کرد: 50 درصد جمعیت دنیا آب آشامیدنی خود را از آب های زیرزمینی تامین می کنند و فرونشست سفره های زیرزمینی بحرانی بزرگ برای آینده مردم منطقه محسوب می شود.
وی استفاده از فاضلاب در تولید محصولات کشاورزی را زمینه ساز بیماری هایی چون وبا، سرطان و سایر بیماری منجر به مرگ و میر در بین انسان ها دانست و تصریح کرد: توسعه موفق فناوری های نوین آبیاری به مصرف هوشمند آب در بخش های صنعت، کشاورزی، خانگی و فضای سبز در شهرستان آران و بیدگل بستگی دارد.
بایبوردی بر ضرورت راه اندازی سیستم های فاضلاب شهری در آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: برای برون رفت از مشکلات کم آبی، بازچرخانی پساب فاضلاب ها به چرخه مصرف یکی از راه های توسعه در آینده می باشد اما اکنون نزدیک به 25 درصد پساب فاضلاب ها در ایران بازچرخانی و به چرخه مصرف های صنعتی بازگردانده می شود.
به گفته وی، بر اساس آخرین آمار 36 هزار کنتور آب شهری و 6 هزار کنتور آب روستایی در آران و بیدگل وجود دارد که حوزه صنعت 6 درصد، بخش خانگی 6 درصد و فضای سبز یک درصد مصرف آب در این شهرستان را به خود اختصاص می دهد.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/90768/87-درصد-آب-آران-و-بیدگل-در-بخش-کشاورزی-مصرف-می-شود
بستن   چاپ