پیام سپاهان
خسارت 520 میلیاردی سیل به اردستان
شنبه 8 ارديبهشت 1403 - 19:28:47
پیام سپاهان -

پیام سپاهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرماندار اردستان گفت: بارندگی‌های شدید سه شنبه هفته گذشته (چهارم اردیبهشت) و جاری شدن سیل، 520 میلیارد ریال به بخش‌های زراعی، دامی و راه‌های روستایی این شهرستان خسارت وارد کرد.
سید محمدهادی احمدی طبا با بیان اینکه هنوز میزان خسارت وارده به طور کامل و دقیق مشخص نشده افزود: برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که در حوزه راه‌ها حدود 400 میلیارد ریال، در بخش کشاورزی 70 میلیارد ریال و در بخش ساختمانی 50 میلیارد ریال خسارت به شهرستان اردستان وارد شده است.
وی ادامه داد: براساس اعلام اداره کل هواشناسی میانگین بارش‌های سال زراعی جاری شهرستان به 147 میلیمتر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (113 میلیمتر)، 26 درصد و در مقایسه با بلند مدت 35 درصد افزایش داشته است.
احمدی طبا زواره افزود: در پی بارش‌های اخیر دو مسیر روستایی دچار آبگرفتگی شد که پیش بینی می‌شود با کمک راهداران این مشکل این مسیر‌ها تا پایان وقت امروز بر طرف شود.
وی افزود: برای نخستین بار بانک اطلاعاتی از تعداد ماشین‌آلات سنگین بخش دولتی و خصوصی شهرستان جمع‌آوری و در سیل اخیر نیز از ماشین‌آلات بخش خصوصی و معادن شهرستان استفاده شد.
شهرستان اردستان با بیش از 43 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/845087/خسارت-520-میلیاردی-سیل-به-اردستان
بستن   چاپ