پیام سپاهان
مشارکت 5 هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله
شنبه 8 ارديبهشت 1403 - 19:24:54
پیام سپاهان - باشگاه خبرنگاران / مدیرعامل انجمن محافظان طبیعت شاد گفت: پنج هزار خانواده اصفهانی زباله صفر دارند و در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی و صیفی یاریگر این انجمن هستند.
رسول حیدری، مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد با اشاره به مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی و صیفی اظهار کرد: این انجمن با همکاری شهرداری تا نهم اردیبهشت ماه در مدارس مناطق مختلف اصفهان در راستای فعالیت محیط زیستی و ساخت زیربنای فرهنگ‌سازی و مهارت سازی در کودکان، با روشی کاملا جذاب و در قالب بازی، نحوه تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله را برای جلوگیری از تولید شیرابه و تخریب محیط زیست به دانش آموزان آموزش می‌دهد.
حیدری با اشاره به اینکه جشنواره 365 غذای گیاهی سالم روز گذشته در چهارباغ عباسی برگزار شد، افزود: این جشنواره بزرگترین جشنواره غذایی گیاهی در خاورمیانه است که در آن تابلو‌های تهیه شده با پوسته‌های میوه و سبزی و صیفی به معرض نمایش درآمد.
به گفته وی، همایش و سخنرانی به همراه اجرای غرفه‌های تغذیه سلامت در هفته جاری از ساعت 16 تا 19 در جاده سلامت اصفهان برگزار می‌شود.
مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد افزود: روزانه حدود 40 تن زباله در کشور تولید و تنها حدود هشت درصد این زباله‌ها بازیافت می‌شود.
او خاطرنشان کرد: روزانه حدود یک هزار تن زباله در اصفهان تولید می‌شود.
حیدری گفت: 60 تا 70 درصد زباله‌ها را شیرابه و رطوبت تشکیل می‌دهد و دو سوم حجم زباله‌ها با خشک کردن پوست میوه‌ها و ته مانده سبزیجات، کاهش پیدا می‌کند.
مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد با بیان اینکه این انجمن آمادگی لازم برای جمع آوری خشکاله‌ها را در سراسر اصفهان دارد اظهار داشت: خشکاله میوه و سبزی منبع غذایی خوبی برای خوراک دام‌ها محسوب می‌شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/844998/مشارکت-5-هزار-خانواده-اصفهانی-در-طرح-تبدیل-زباله-میوه-و-سبزی-به-خشکاله
بستن   چاپ