پیام سپاهان
آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
شنبه 8 ارديبهشت 1403 - 19:24:52
پیام سپاهان - صدا و سیما / کار تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز حاج حمیدرضا سلامتیان در اصفهان آغاز شد.
ناصر فتحی، مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان اظهار کرد: تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به منظور بهره مندی از انرژی پاک و تجدید پذیر به همت خیر مدرسه ساز حاج حمیدرضا سلامتیان در مدرسه اتیسم مهرآفرین ناحیه 4 اصفهان آغاز شد.
ناصر فتحی هزینه اجرای این طرح را حدود 4 میلیارد تومان دانست و افزود: در استان اصفهان تفاهم نامه تجهیز 15 مدرسه به نیروگاه خورشیدی به همت خیران امضا شده و در صدد هستیم که تا پایان سال اجرای زیر ساخت‌های آن در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز درخصوص تجهیز مدارس به نیروگاه‌های خورشیدی گفت: در حال حاضر 56 طرح ساخت نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور به همت خیران مدرسه‌ساز در حال اجراست.
سید محمد واعظی نژاد افزود: این نیروگاه‌ها در حال انعقاد قرارداد یا اجرا است که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می‌شوند.
وی گفت: تفاهم نامه همکاری میان سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا)، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در خردادماه سال 1402 به مدت 5 سال منعقد شده است.
سید محمد واعظی نژاد افزود: براساس این تفاهم‌نامه نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی با ظرفیت حداکثر 200 کیلووات وغیرانشعابی تا ظرفیت 3 مگاوات در مدارس منتخب کشور با سرمایه گذاری خیران برای انتفاع مدارس ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: ساخت این نیروگاه‌ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه‌های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی‌های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از به کارگیری سوخت‌های فسیلی در مدارس می‌شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/844997/آغاز-تجهیز-بزرگترین-مدرسه-اتیسم-کشور-به-نیروگاه-خورشیدی
بستن   چاپ