پیام سپاهان
ذخیره 30 میلیون مترمکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان اصفهان
شنبه 8 ارديبهشت 1403 - 19:24:51
پیام سپاهان - صدا و سیما / در پی بارش‌های هفته گذشته، 30 میلیون مترمکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی و پخش سیلاب‌های استان اصفهان ذخیره شده است.
حسین یاری، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اظهار کرد: در پی بارش‌های هفته گذشته حجم گسترده‌ای از روان‌آب و سیلاب در سازه‌های آبخیزداری استان کنترل و بر اساس برآورد اولیه در مجموع 30 میلیون مترمکعب آب استحصال شد.
حسین یاری افزود: در این مدت بیشترین میزان ذخیره آب در بند و پخش سیلاب‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نائین، نطنز، خور و بیابانک و مبارکه گزارش شده است.
وی بابیان اینکه هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان بین 20 تا 62 میلیمتر باران باریده است، گفت: با احداث سازه‌های آبخیزداری خوشبختانه از بروز خسارت گسترده در پی بارش‌های رگباری باران به مزارع کشاورزی، زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی جلوگیری شده است.
حسین یاری ادامه داد: متأسفانه سیلاب به مزارع کشاورزی زواره و حوضه حسین آباد و خور و بیابانک آسیب زده که البته این مناطق در سال‌های گذشته جزء حوضه‌های مطالعاتی ما برای اجرای سازه‌های آبخیزداری بود، اما به دلیل کمبود اعتبارات عملیاتی نشد.
در استان اصفهان 170 بند خاکی، 70 پخش سیلاب و بیش از 6 هزار سازه کنترل سیلاب سنگی و ملاتی احداث شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/844996/ذخیره-30-میلیون-مترمکعب-آب-در-بند‌های-خاکی-و-ملاتی-استان-اصفهان
بستن   چاپ