پیام سپاهان
مشارکت معلولان با کمک خیران در شرکت‌های تعاونی اصفهان
شنبه 1 ارديبهشت 1403 - 13:51:09
پیام سپاهان - به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان، یکی از راه‌های تحقق شعار سال را استفاده از ظرفیت و مشارکت‌های مردمی دانست و گفت: شهرستان برخوار طرح بی نظیری را با مشارکت شرکت تعاونی عمرانی و ظرفیت خیران به نفع معلولان و والدین آنها برای اولین بار اجرا کرده است.
احسان شهیر افزود: در این طرح جامعه معلولان شهرستان برخوار با هماهنگی یک شرکت تعاونی عمرانی و کمک خیران اقدام به پذیره نویسی 72 نفر از مادران دارای بیش از دو معلول کرده است که در آن فعالیت‌ها و سود شرکت، محلی برای درآمد و پس انداز مادران دارای معلول می‌شود.
وی افزود: این شرکت‌ها با ظرفیت قانونی خود می‌توانند طرح‌های عمرانی و اجرایی را با هماهنگی مسوولان شهرستان و شهر‌ها اجرا کنند و در کنار فعالیت اقتصادی از ظرفیت، استعداد و توانایی‌های فکری و ذهنی و حرکتی معلولان استفاده شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان گفت: دولت در حوزه توانمند سازی معلولان در سه سال گذشته تسهیلات و حمایت‌های خوبی کرده و امسال در صورت ایجاد اشتغال، تسهیلات 7 ساله پرداخت می‌کند.
در ادامه بازرس جامعه معلولان ایران گفت: برای اولین بار جلسه‌ای با رویکرد توانمند سازی معلولان برگزار شده که به عنوان نمونه و با توجه به اجرای کردن فرمان رهبر معظم انقلاب برای مشارکت مردم این اقدام با هماهنگی سه بخش شرکت تعاونی عمرانی، خیران و معلولان انجام شد.
محمدرضا طاهری افزود: در شهرستان برخوار 202 خانواده دارای بیش از یک معلول است که در مرحله اول 72 مادر دارای دو معلول ثبت نام کردند و قرار است تا پایان سال تمامی مادران در این طرح پذیره نویسی شوند و در مرحله بعدی پدران دارای معلول پذیره نویسی می‌شوند.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/843166/مشارکت-معلولان-با-کمک-خیران-در-شرکت‌های-تعاونی-اصفهان
بستن   چاپ