پیام سپاهان
صدور هشدار نارنجی هواشناسی در اصفهان/ بارش‌ها در راهند
سه شنبه 28 فروردين 1403 - 13:01:48
پیام سپاهان - اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی طی 48 ساعت آینده در مناطقی از استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ، محمدرضا رفیعی در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: از اوایل وقت امروز سه‌شنبه 28 فروردین تا پیش از ظهر چهارشنبه 29 فرودین ماه، تشدید فعالیت سامانه بارشی به صورت رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک موقتی و تگرگ برای مناطق جنوب و جنوب شرق استان پیش‌بینی می‌شود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی افزود: فعالیت این سامانه در مناطق شهررضا، ارتفاعات سمیرم، نایین، ورزنه و دهاقان بیشترین اثر را دارد.
کارشناس سازمان هواشناسی استان اصفهان گفت: در این راستا احتمال جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌های محلی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزنده شدن جاده‌ها، کاهش دید، اخلال در حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، صاعقه، ریزش سنگ در مناطق کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و صنعت کشاورزی، اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان به استان‌های یزد، فارس و کهگیلویه و بویر احمد وجود دارد.
آماده باش استان البرز با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجیکاهش 7 درصدی گردشگران دریایی در نوروز/هشدار هواشناسی به مردمهواشناسی ایران1403/01/17؛ هشدار هواشناسی برای 16 استان وی به شهروندان توصیه کرد که از مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها فاصله گرفته و از استقرار در مناطق مرتفع بپرهیزند.
رفیعی گفت: همچنین توصیه می‌شود که شهروندان از اتراق در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز کنند. علاوه بر این توصیه می‌شود که شهروندان در صورت سفر با خودرو تجهیزات و سوخت کافی همراه داشته باشند و عشایر نیز از تردد و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.
این کارشناس سازمان هواشناسی استان اصفهان افزود: علاوه بر موارد فوق توصیه می‌شود که از استحکام سازه‌های موقت اطمینان حاصل شده و نهاده‌های کشاورزی به اماکن مسقف منتقل شوند.
وی به دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها نیز توصیه کرد که کار لایه‌روبی کانال‌ها و آب‌روها را انجام داده و دهانه پل‌ها را بازگشایی کنند.
انتهای پیام/170

http://www.sepahannews.ir/fa/News/841952/صدور-هشدار-نارنجی-هواشناسی-در-اصفهان--بارش‌ها-در-راهند
بستن   چاپ