پیام سپاهان
نمایش 370 اثر هنری 800 سال اخیر در موزه ملی هنر‌های اصفهان
جمعه 10 فروردين 1403 - 11:19:42
پیام سپاهان - سرپرست موزه ملی هنر‌های اصفهان گفت: در موزه ملی هنر‌های اصفهان از انواع مکاتب مختلف هنری و اساتید مختلف هنری اصفهان در بازه زمانی 800 سال اخیر، 337 کد اثر و 370 اثر مختلف نگارگری، نقاشی، خوشنویسی و … به نمایش گذاشته شده است.
مجید صادقانی در برنامه تلویزیونی بهار بهار افزود: موزه، بخش‌های مختلف فرهنگی را با آثار فرهنگی، اجتماعی و تاریخی در معرض بازدید مخاطب عام و خاص قرار می‌دهد.
او با بیان اینکه در گذر رزم و جنگ این موزه انواع هنر‌ها مرتبط با تسلیحات نظامی وجود دارد، گفت: مکاتب هنری اصفهان جامع است و در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی، اصفهان صاحب حرف و نظر است.
سرپرست موزه ملی هنر‌های اصفهان با اشاره به سختی کار در این حوزه افزود: مسائل اجتماعی و فرهنگی زود بازده نیست و در مدت 10 تا 15 سال نتایج آن را می‌بینیم که این امر موجب شده افرادی که کمتر با این حوزه ارتباط دارند، ما را دلسرد کنند و در نتیجه اهمیت این بخش کمتر دیده شود.
صادقانی با اشاره به نقشه موجود در موزه که پیشینه آن به قرن 17 میلادی بازمی‌گردد، افزود: این نقشه، نمایی از جنوب به شمال اصفهان را در دوران صفویه به مخاطب ارائه می‌کند، در آن به معرفی جغرافیای شهری و انسانی اصفهان 400 سال پیش می‌پردازد.
او تصریح کرد: 115 شخصیت در این نقشه تصویرگری شدند که بیانگر حرفه‌ها و مشاغل و افراد در اصفهان آن زمان و نمایی از اجداد 400 سال پیش ما در اصفهان است.
سرپرست موزه ملی هنر‌های اصفهان افزود: این نقشه ابعاد مردم‌شناسی و جامعه شناختی دارد و با به تصویر کشیدن المان‌های اصلی شهر، جغرافیای شهری خوبی به مخاطب ارائه می‌کند.
او ادامه داد: دغدغه اصلی موزه‌های دفینه کشور (اولین موزه تخصصی و دائمی سکه و اسکناس در ایران) که موزه ملی هنر‌های اصفهان یکی از آنها است، حال خوش کسانی است که موزه گردی می‌کنند و تلاش می‌کند با استفاده از آثار، آنها را با پیشینه اصیل و غنی خود آشنا کنند، البته از موزه ملی هنر‌های اصفهان به عنوان یک پاتوق فرهنگی یاد می‌کنیم.
باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/836935/نمایش-370-اثر-هنری-800-سال-اخیر-در-موزه-ملی-هنر‌های-اصفهان
بستن   چاپ