پیام سپاهان
مدیر نظارت بر امور داروی اصفهان:
بیماران خاص برای تامین دارو نگرانی نداشته باشند
يکشنبه 28 مرداد 1397 - 20:39:28
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر نظارت بر امور داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیماران خاص نگرانی از بابت تامین داروهای خود نداشته باشند وزیرا داروی این بیماران موجود است.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز یکشنبه به نقل از حسن جانثاری اضافه کرد: نمی توان با قاطعیت گفت که در یک تا دو ماه آینده وضعیت موجودی داروی بیماران خاص مثل وضعیت فعلی است اما تمام هم و غم وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تامین داروی این بیماران و داروهای اساسی و اصلی است.
مدیر نظارت بر امور داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: امروز وزارت بهداشت به جای واردات داروهایی که مصرف نکردن آن به سلامتی فرد آسیبی نمی زند مثل مکمل ها، قرص های ویتامینی و قرص های که مشابه داخلی دارند، واردات داروهای خاص و داروهای که مشابه داخلی ندارد را در درجه اول اهمیت قرار داده است.
جانثاری با بیان اینکه کمبودهای احتمالی بطور مرتب رصد می شود، افزود: با تماس دائم با سازمان غذا و دارو سعی می کنیم در اولین فرصت ممکن سهمیه استان را از طریق شرکت های پخش به داروخانه ها اعلام کنیم و در دسترس بیماران قرار دهیم.
جانثاری اضافه کرد: امروز نگرانی در حوزه سوء استفاده برخی از سودجویان و ایجاد بازار سیاه دارو نیست زیرا هیچگاه در اصفهان، بازاری مشابه ناصر خسرو نداشتیم.
وی با بیان اینکه در این ماه شاهد کمبود داروهایی بودیم، گفت: تعداد تماس‌های مردم در این چند ماه بیشتر به دلیل کمبود داروهای برند است که مشابه داخلی آن وجود دارد با این وجود اینگونه موارد نیز از سوی معاونت غذا و دارو پیگیری می شود.
وی خاطرنشان کرد: بزودی سامانه‌ای برای دستیابی به داروهای کمیاب راه اندازی می شود تا بیماران بتوانند به جای تماس با معاونت غذا و دارو با مراجعه و ثبت نام در این سامانه به محض موجودیت هر دارو به آنها از طریق پیامک و اینترنتی اطلاع رسانی شود.
مدیر نظارت بر امور داروی معاونت غذا و داروی اصفهان افزود: این سامانه با توجه به شرایط کنونی و پیش بینی شده برای آینده و احتمال کمبود دارو، راه اندازی می شود.
حدود 16 کارخانه تولید دارو، 60 شرکت توزیع دارو و بیش از 800 داروخانه در استان اصفهان فعال است.
د/3011 / 1339

http://www.sepahannews.ir/fa/News/55732/بیماران-خاص-برای-تامین-دارو-نگرانی-نداشته-باشند
بستن   چاپ