پیام سپاهان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان:
6 هزار هکتار اراضی مورد اختلاف اوقاف و منابع طبیعی تعیین تکلیف شد
پنجشنبه 31 خرداد 1397 - 15:33:15
سپاهان نیوز - اصفهان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: 6 هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف اداره اوقاف اصفهان و منابع طبیعی استان تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، محمد حسین شاملی در جلسه کارگروه استانی تفاهمنامه سازمان اوقاف و امور خیریه با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: در راستای اجرای تفاهمنامه سازمان اوقاف با سازمان منابع طبیعی تا پایان سال جاری بیش از 6 هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف اداره کل اوقاف استان اصفهان با اداره کل منابع طبیعی استان در قالب 63 پلاک تعیین تکلیف می‌شود.
وی افزود: با تدبیری که براساس تفاهم نامه بین سازمان اوقاف و سازمان منابع طبیعی اندیشیده شده است بسیاری از مسائل حقوقی مربوط به حق مالکیت موقوفات و امامزادگان عظیم الشان که در مجاورات اراضی ملی بودند خارج از دادگاه و در چارچوب قانون و پای میز مذاکره تعیین تکلیف شدند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در ادامه افزود: اختلاف بود که از این میزان 6 هزار هکتار آن در سال گذشته در قالب این تفاهم نامه تعیین تکلیف شد و تا پایان سال جاری نیز مابقی اراضی مورد اختلاف بررسی و تعیین تکلیف می شوند.
وی به دلیل طولانی شدن روند بررسی اراضی مورد اختلاف بین دو اداره اشاره کرد و گفت: درست است که در برخی از استان‌ها پرونده‌های اراضی مورد اختلاف بین ادارات اوقاف و منابع طبیعی زودتر حل و فصل شده‌اند اما در استان اصفهان این روند همراه با طی تشریفات قانونی برای اخذ سند مالکیت همراه بوده و این موضوع سبب شده است تا روند بررسی کارشناسی پرونده‌ها به طول بیانجامد و امیدوارم که این روند تاپایان سال جاری به پایان برسد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/38225/6-هزار-هکتار-اراضی-مورد-اختلاف-اوقاف-و-منابع-طبیعی-تعیین-تکلیف-شد
بستن   چاپ