پیام سپاهان
امام جمعه موقت تهران:
دستگاه قضایی باید به پیشگیری و درمان بپردازد
پنجشنبه 31 خرداد 1397 - 14:55:48
سپاهان نیوز - اصفهان - امام جمعه موقت اصفهان گفت: دستگاه قضایی قوه قهریه نیست بلکه نقش درمانگاه و بیمارستان را دارد و باید به پیشگیری و درمان افراد بپردازد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی روز پنجشنبه در مراسم نکوداشت هفته قوه قضاییه در دادگستری استان اصفهان افزود: قوه قضاییه زور محور نیست بلکه فکر محور است و بر مبنای خرد، عقل و فکر عمل می کند و اگر به این شکل در نجات افراد موفق نشد در نهایت، راه زور را در پیش می گیرد.
وی ادامه داد: کار دادگستری، صرف زندانی کردن و اجرای حدود نیست بلکه فرهنگ سازی است و مجموعه دستگاه قضایی و قضات نقش و رسالتی مهم در این زمینه دارند.
مشاور رییس قوه قضاییه افزود: پاک دستی در بین کارمندان این دستگاه عظیم الشان از اوجب واجبات است و حتی یک مورد خلاف آن هم قابل تحمل نیست.
حجت الاسلام صدیقی، همچنین ضمن گرامیداشت یاد شهید بهشتی گفت: آن شهید قبل از آنکه فیلسوف، جامعه شناس، سیاستمدار، محقق و نویسنده باشد یک انسان مومن، عنصر اخلاقی و وارسته بود.
وی، شهید بهشتی را شخصیتی منحصر به فرد دانست و گفت: زمانی هم که بسیاری از رسانه ها علیه آن شهید فضاسازی کرده بودند ایشان با روحیه صبوری و انعطاف پذیر خود و بنا به توصیه امام (ره) جواب آنها را نمی دادند.
در پایان این مراسم جمعی از فرزندان شهدا و ایثارگران شاغل در دادگستری کل استان اصفهان مورد تجلیل قرار گرفتند.
از یکم تا هفتم تیرماه بمناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی (ره) و جمعی از یاران انقلاب اسلامی پس از حادثه انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال 1360به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
ت/6994 / 1339

http://www.sepahannews.ir/fa/News/38223/دستگاه-قضایی-باید-به-پیشگیری-و-درمان-بپردازد
بستن   چاپ