پیام سپاهان
امینی:
مدیریت مصرف آب فراصنفی است
چهارشنبه 30 خرداد 1397 - 16:45:20
سپاهان نیوز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه باید از نگاه منطقه ای به آب باید پرهیز کنیم، گفت: مدیریت مصرف آب فراصنفی است و تمام اقشار جامعه باید دغدغه مصرف بهینه آب داشته باشند.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، هاشم امینی در مراسم انعقاد تفاهم نامه مشترک شرکت آبفا استان اصفهان و سازمان مردم نهاد کشتی نجات، اظهار کرد: هم اکنون پرداختن به مسئله تامین، توزیع و حافظت از آب، موضوعی فراصنفی ست و همه اقشار جامعه باید با مدیریت مصرف سر لوحه کار خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه سازمان مردم نهاد کشتی نجات درصدد تغییر سبک زندگی مردم در مواجهه با مصرف آب است، افزود: اعضای سازمان مردم نهاد کشتی نجات که عمدتا افراد متخصص و فعال در زمینه روان شناسی، جامعه شناسی و آسیب شناسی هستند با هدف تغییر سبک زندگی مردم با ارائه راه های مصرف بهینه آب درصدد نهادینه کردن رفتار درست، مصرف آب هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: بر اساس اعلام کارشناسان امر، این روزها اگر راه های درست مصرف کردن آب از سوی افراد غیرمسئول عنوان شود، مردم بیشتر توجه می کنند چرا که در چند سال اخیر مسئولان به مراتب و به شیوه های گوناگون مردم را دعوت به مصرف صحیح آب کردند که بی تاثیر نبوده اما اینکه مردم خسته نشوند، بهتر استNGO ها در کنار مسئولان مانع از بد مصرفی آب شوند.
وی مسئله آب را مقوله ملی برشمرد و خاطر نشان کرد: تمام نگاه ها به مسائل پیرامون آب باید ملی و بین المللی باشد و از نگاه منطقه ای به آب باید پرهیز کنیم، به طوریکه سعی کنیم با ارائه راه های نوین، از همین منابع محدود آب برای آیندگان ذخیره کنیم.
امینی به نقش سازمان های مردم نهاد در پرهیز مردم از بد مصرفی آب اشاره و تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد از آنجایی که از دل مردم برخواسته اند می توانند به عنوان بازوی توانمند صنعت آب و فاضلاب در ارائه مبانی سازگاری با کم آبی به مردم باشند.
وی به بدمصرفی انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: برررسی های صورت گرفته بیانگر بدمصرفی انرژی توسط مردم است که در این راستا مصرف آب از این قاعده مستثنی نیست. این در حالیست که با تغییر اقلیم و کاهش بارندگی ها در اقصی نقاط کشور، مدیریت مصرف آب ضروری است.
مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر با گسترش شبکه اجتماعی و نقش آنها در زندگی روز مره مردم تصریح کرد: در حال حاضر با گسترش شبکه های اجتماعی اقشار بسیاری از مردم تحت تاثیر این کانالهای ارتباطی هستند که در این زمینهNGO ها می توانند با نقطه نظرات کارشناسانه و با آسیب شناسی هایی که در دستور کار قرار می دهند از این بستر استفاده کنند و راهنمای مردم در مصرف صحیح آب باشند.
کدخبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/38177/مدیریت-مصرف-آب-فراصنفی-است
بستن   چاپ