پیام سپاهان
نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد؛
کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی با مصرف موز و آووکادو
دوشنبه 28 خرداد 1397 - 12:40:59 PM
ایسنا
سپاهان نیوز - زمانی که صحبت از سلامت قلب به میان می آید، نقش مهم رژیم غذایی بیشتر نمایان می‌شود. غذاهایی مانند قارچ، آجیل، انواع توت‌ها و بلغور جو دوسراز جمله خوراکی‌های دوستدار قلب است، اما دو خوراکی دیگر وجود دارد که در حفظ سلامت قلب نقشی موثر دارند؛ این دو خوراکی عبارتند از، موز و آووکادو.
 هر دو میوه حاوی مقادیر زیادی پتاسیم هستند که طبق مطالعات بسیار، برای سلامت قلب ضروری است. مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام، بر روی موش‌هایی که مبتلا به بیماری آترواسکلروز (تصلب شراین) بودند، نشان داد که سفت شدن عروق زمانی روی می دهد که کلسیم در بافت بدن، عروق خونی یا اعضاء تشکیل می‌شود. تشکیل این کلسیم موجب سخت شدن و اختلال در فرآیندهای عادی بدن می‌شود. رژیم غذایی سرشار از پتاسیم موجب کاهش خطر سفتی آئورت، فاکتور پرخطر قلبی-عروقی، می‌شود.
پتاسیم، ماده‌ای معدنی و ضروری برای بدن است و نه تنها به بهبود کارکرد سلولی، عصبی و تقویت ماهیچه‌ها کمک می کند، بلکه ضربان قلب را نیز تنظیم می‌کند. بسیاری از مواد غذایی سرشار از پتاسیم بوده و برای سلامت قلب مناسب هستند. تعدادی از این مواد غذایی سرشار از پتاسیم عبارتند از سیب زمینی، اسفناج پخته، کدو سبز، گوجه فرنگی تازه، حبوبات و آجیل، سویا پخته شده، عدس، لوبیا قرمز و نخود. پتاسیم در میوه‌هایی همچون موز، پرتقال، طالبی، زردآلو و آواکادو وجود دارد.
بیماری تصلب شرائن شایعترین بیماری قلبی است و با تجمع غیرطبیعی لیپید، مواد چربی در جدار رگ مشخص می شود و باعث انسداد، تنگی رگ و کاهش جریان خون به عضله میوکارد می شود.
محققان این تحقیق، نتیجه گرفتند که به طور خلاصه، ارتباطی بین کاهش پتاسیم و کلسیفیکاسیون عروق در آترواسکلروز وجود دارد. این یافته ها لزوم مصرف پتاسیم در پیشگیری از عوارض عروقی آترواسکلروز را نشان می دهد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/38066/کاهش-ابتلا-به-بیماری‌های-قلبی-با-مصرف-موز-و-آووکادو
بستن   چاپ