پیام سپاهان
مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل:
هزار و 600 تن باقالا از مزارع آران و بیدگل برداشت شد
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397 - 15:47:18
سپاهان نیوز - آران و بیدگل - مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل از برداشت بیش از هزار و 600 تن باقالا از مزارع کشاورزی شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

حسین فتاحی در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: برداشت باقالا از اواسط فروردین ماه از 80 هکتار از مزارع آران و بیدگل آغاز و به طور متوسط از هر هکتار 20 تن باقالا برداشت شد.
وی گفت: 80 درصد محصول باقالای تولیدی آران و بیدگل به بیشتر استان های کشور از جمله تهران، البرز، قم، مرکزی، صادر و 20 درصد باقی مانده نیز در خود شهرستان مصرف می شود که نیازهای مردم را به این محصول تامین می کند .
مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل به کاهش 20 درصدی برداشت باقالا در آران و بیدگل هم اشاره کرد و گفت: خشکسالی و برداشت های محدود از منابع آبی شهرستان دلیل اصلی این کاهش برداشت است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه کاشت و برداشت باقالا چند سالی است که در شهرستان رواج یافته است، اظهار داشت: محصول باقالا بدلیل نیاز آبی کمتر نسبت به محصولات دیگر، در راستای برنامه تغییر الگوی کشت جایگزین مناسبی برای کشت صیفی جات در آران و بیدگل شده است .
فتاحی تصریح کرد: محصول باقالا در بازار مصرف نیز مقرون به صرف تر از محصولاتی مانند طالبی و صیفی جات است و هم اکنون روستای یزدل با 60 درصد سطح زیرکشت این محصول در چند سال اخیر بیشترین سطح زیر کشت باقالای آران و بیدگل را به خود اختصاص داده است .
آران و بیدگل 14 هزار هکتار باغ و مزرعه دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29788/هزار-و-600-تن-باقالا-از-مزارع-آران-و-بیدگل-برداشت-شد
بستن   چاپ