پیام سپاهان
جاده ابریشم گذرگاه فرهنگ، هنر و دوستی‌های پایدار است
چهارشنبه 1 بهمن 1399 - 23:42:31
پیام سپاهان - گروه استان‌ها- وزیر علوم و رئیس کمیسیون ملی یونسکو-ایران گفت: جاده ابریشم فقط یک مسیر تجاری نیست بلکه گذرگاه فرهنگ، هنر و دانش، صلح و دوستی‌های پایدار است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس ، منصور غلامی امشب در افتتاحیه اولین نمایشگاه و کنفرانس جهانی خوشنویسی کشورهای جاده ابریشم تحت عنوان «رقص قلم» اظهار داشت: بسیار جای خوشبختی و خرسندی است که برای اولین بار خوشنویسان 30 کشور از حوزه‌های تمدنی جهان در شهر باستانی مقدس مشهد گردهم آمده تا پس از قرن‌ها دوباره پیوند دهنده صلح، دوستی و برادری باشند.
وی افزود: پس از اجلاس موفقیت آمیز سال گذشته در شهر کهن همدان و استقبال سازمان جهانی یونسکو از این اقدام شایسته ایران با محوریت جاده ابریشم، خوشبختانه با اقدام متعهدانه کمیسون ملی یونسکو- ایران به کار برگزاری اولین کنفرانس جهانی رقص قلم در مسیر جاده ابریشم طراحی و به مرحله اجرا درآمده است.
نخستین نمایشگاه خوشنویسی کشورهای جاده ابریشم در مشهد آغاز به‌کار کردکنفرانس جهانی خوشنویسی کشورهای جاده ابریشم در مشهد برپا می‌شودنمایشگاه آثار برگزیدگان هفدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در بیرجند افتتاح شد رئیس کمیسیون ملی یونسکو- ایران خاطرنشان کرد: اهمیت این رویداد از آن جهت برجسته تر است که بیشتر از یک سال است که کل جامعه بشری با همه گیری ویروس اهریمنی کرونا در پیکار بوده و در افسردگی به سر می‌برند. کشور عزیز ما ایران در طول قرن‌ها همواره با استفاده از هنر، دستاوردهای شادی بخشی را برای مردم به ارمغان آورده و امروز نیز که همه ملت‌ها تحت تاثیر فشارهای گروهی این بیماری قرار گرفته‌اند، بار دیگر با یادآوری عظمت و رسالت فرهنگ و هنر با بیرق دروش هنر جاودان خوشنویسی پا به عرصه نهاده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: از دیگر شایستگی‌های این جشن پرآوازه هنری این است که بیش از پیش به ذات و ماهیت اصلی راه ابریشم توجه شده است. جاده ابریشم تنها یک مسیر تبادل تجاری نبوده بلکه گذرگاه فرهنگ، هنر و دانش، صلح و دوستی‌های پایدار بوده که از مهمترین اهداف سازمان جهانی یونسکو است.
غلامی گفت: از اهتمام و تلاش‌های خالصانه شهرداری شهر مقدس مشهد، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انجمن خوشنویسان و سایر ارگان‌ها و حضور ارزشمند بیش از 300 هنرمند برجسته خوشنویسی از 30 کشور جهان تشکر و قدردانی می‌کنم.
انتهای پیام/ز

http://www.sepahannews.ir/fa/News/225667/جاده-ابریشم-گذرگاه-فرهنگ،-هنر-و-دوستی‌های-پایدار-است
بستن   چاپ