پیام سپاهان
ایران همواره با استفاده از هنر دستاوردهای شادی‌بخشی را برای مردم به ارمغان اورده است
چهارشنبه 1 بهمن 1399 - 23:42:09
پیام سپاهان - به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، منصور غلامی پیامی را به مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی خوشنویسی راه ابریشم با عنوان "رقص قلم" که امشب در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، ارسال کرد.
دبیر کمیسیون ملی یونسکو ایران در این پیام نوشت: 
کشور عزیز ما ایران در طول قرن‌ها همواره با استفاده از هنر، دستاوردهای شادی بخشی را برای مردم به ارمغان آورده است و امروز نیز که همه ملت‌ها تحت تاثیر فشارهای گروهی این بیماری قرار گرفته‌اند، بار دیگر با یادآوری عظمت و رسالت فرهنگ و هنر با بیرق دروش هنر جاودان خوشنویسی پا به عرصه نهاده است.
از دیگر شایستگی‌های این جشن پرآوازه هنری این است که بیش از پیش به ذات و ماهیت اصلی راه ابریشم توجه شده، جاده ابریشم تنها یک مسیر تبادل تجاری نبوده، بلکه گذرگاه فرهنگ، هنر و دانش، صلح و دوستی های پایدار بوده که از مهمترین اهداف سازمان جهانی یونسکو است.
بسیار جای خوشبختی و خرسندی است که برای اولین بار خوشنویسان 30 کشور از حوزه‌های تمدنی جهان در شهر باستانی مقدس مشهد گرد هم آمده تا پس از قرن‌ها دوباره پیونددهنده صلح، دوستی و برادری باشند.
پس از اجلاس موفقیت آمیز سال گذشته در شهر کهن همدان و استقبال سازمان جهانی یونسکو از این اقدام شایسته ایران با محوریت جاده ابریشم، خوشبختانه با اقدام متعهدانه کمیسون ملی یونسکو- ایران به کار برگزاری اولین کنفرانس جهانی رقص قلم در مسیر جاده ابریشم طراحی و به مرحله اجرا درآمده است.
انتهای پیام/ 70031

http://www.sepahannews.ir/fa/News/225658/ایران-همواره-با-استفاده-از-هنر-دستاوردهای-شادی‌بخشی-را-برای-مردم-به-ارمغان-اورده-است
بستن   چاپ