پیام سپاهان
معاون استاندار اصفهان:
به طرح های صنعتی که مبتنی بر فناوری‌های نوین نباشد، مجوز فعالیت نمی‌دهیم
دوشنبه 29 دي 1399 - 11:45:29
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: به هیچ طرح صنعتی که مبتنی بر فناوری های نوین نباشد، مجوز فعالیت نمی دهیم.

حجت الله غلامی امروز (دوشنبه- 29 دی ماه) در نشست مجازی روز ملی هوای پاک اظهار کرد: انتظار مدیریت استان از برگزاری چنین نشست هایی ارائه راهکارها در مبارزه با آلایندگی ها و رسیدن به هوایی پاک است.
وی با بیان اینکه متاسفانه در روز هوای پاک وضعیت هوای اصفهان شرایط خوبی ندارد، افزود: به دنبال راهکارهای اجرایی هستیم، البته مطالعات خوبی در دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان انجام شده که امیدوارم با همکاری شهرداری تبدیل به برنامه های میان مدت و بلند مدت شود تا استراتژی مشخصی برای مبارزه با آلودگی هوا در سطح استان پیدا کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان به چند مورد کانون آلاینده اصفهان اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، صنعت به عنوان کانون های بزرگ آلاینده و خودروها به عنوان کانون های متحرک مطرح هستند و از سویی دیگر، حاشیه کویر بودن و کانون های ریزگرد در استان وجود دارد که با حجم وسیع در انتشار آلاینده ها نقش دارند.
غلامی افزود: بر اساس برآورد انجام شده یک میلیون و 90 هزار هکتار کانون گرد و غبار داریم که نیاز به تثبیت دارند.
وی ادامه داد: بر اساس مطالعات آمایش، استان اصفهان به 7 منطقه مشخص تقسیم و نوع فعالیت هر منطقه نیز تعیین شده است. یکی از مناطق کلانشهر اصفهان و مجموعه شهری پیوسته به کلانشهر است که باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان به نقش صنایع و حجم سفرها در آلایندگی هوا اشاره کرد و گفت: در شورای برنامه ریزی استان به هیچ طرح صنعتی که مبتنی بر فناوری های نوین نباشد، مجوز فعالیت نمی دهیم.
غلامی ادامه داد: یک محور اصلی پرداختن به صنعت و استفاده از فناوری های نوین و محور دوم توجه به قابلیت های استان و صنعت گردشگری و تقویت آن است.
وی تاکید کرد: در استان 4 محور اصلی با متروی اصفهان در حال پیگیری است که خطوط اول تا سوم در اولویت است و به موازات آن محور اصفهان- شاهین شهر آغاز شده و محور بعدی خط نجف آباد به اصفهان است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، پرداختن به صنایعی که از شعاع 50 کیلومتری اصفهان قرار دارند را ضروری دانست و گفت: مطالعات انجام شده و اکنون باید به این جمع بندی برسیم که تولید مازوت در استان اصفهان در این شرایط به چه صورت باید باشد.
غلامی تاکید کرد: در بحث شهری اقدامات خوبی در بازسازی ناوگان حمل و نقل آغاز شده است که البته باید در این زمینه ها اقدامات مساعد انجام شود.
وی افزود: در سال آینده گواهی پایان کار به هیچ ساختمانی که ضوابط و مقررات ملی مبحث 19 را رعایت نکرده باشند داده نخواهد شد. این قوانین باید کاهش مصرف انرژی و کاهش آلاینده را به همراه داشته باشد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/224458/به-طرح-های-صنعتی-که-مبتنی-بر-فناوری‌های-نوین-نباشد،-مجوز-فعالیت-نمی‌دهیم
بستن   چاپ