پیام سپاهان
نجات یک قلاده روباه در سمیرم و چند خبر کوتاه از اصفهان
يکشنبه 28 دي 1399 - 15:29:38
پیام سپاهان - اصفهان- نجات یک قلاده روباه در سمیرم، برگزاری عزاری فاطمیه در نایین و شخصیت های بزرگ تربیت یافتگان مکتب فاطمی هستند از جمله خبرهای کوتاه روز یکشنبه استان اصفهان است.

سمیرم
یک قلاده روباه که روز گذشته در استخر آب کشاورزی مزرعه ای واقع در شاه جعفر گرفتار شده بود با تلاش و همت دوستداران محیط زیست سمیرم زنده گیری و در طبیعت رهاسازی شد.
رییس اداره محیط زیست شهرستان سمیرم روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این روباره در استخر سقوط کرده بود ولی توانست با کمک گروه‌های حامی محیط زیست جان نجات یابد.
به گفته محمد عباسی، عمق زیاد استخرهای آب کشاورزی بویژه استخرهایی که اطراف آن از پوشش پلاستیک‌های ضخیم و لغزنده استفاده شده باعث می‌شود گاهی گونه‌هایی از حیات وحش به آنها نزدیک شوند یا در آب بیفتند.
وی خاطرنشان کرد: این روباه به احتمال زیاد برای رفع تشنگی یا هنگام گشت و گذار برای پیدا کردن غذا دچار این حادثه شده است.
رییس اداره محیط زیست سمیرم با اشاره به خطرهای محصور نبودن برخی استخرها چه برای برای حیات وحش و چه برای انسان‌ها، افزود: مالکان منابع آب و استخرها موظف به محصور کردن این مکان‌ها هستند چراکه در صورت آسیب به حیات وحش، مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.
انواع روباره شامل شاه روباه، ترکمنی، شنی و معمولی است. این جانور شبگرد از تیره سگ سانان است و نقش مهمی در کنترل جمعیت جوندگان و موش‌ها دارد.
شهرستان سمیرم دارای 440 هزار هکتار عرصه های ملی و طبیعی، طبیعت‌گاه و مناطق حیات وحش است.
بسیاری از گونه های جانوری از جمله خرس، گرگ، گراز، روباه، خرگوش، کل و بز و انواع پرندگان در محدوده حیات وحش محافظت شده و شکار ممنوع دنا و طرح تنوع زیستی زاگرس مرکزی دنا- ونک سمیرم زندگی می‌کنند.
این شهرستان در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج واقع است.
تیران
رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان گفت: شخصیت‌های بزرگ جوامع بشری مثل سردار سلیمانی، تربیت یافتگان مکتب فاطمی هستند.
حجت الاسلام احمدرضا سبحانی روز یکشنبه به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در گفت و گو با ایرنا افزود: مکتب اهل البیت(ع) مفاهیمی مثل ظلم ستیزی، خدمت به مردم، حفظ بیت المال و ساده زیستی را به بشریت می‌آموزد که برترین‌های این مدرسه به جایگاه‌های بلندی از معرفت می‌رسند و منشا خیر خواهند بود.
وی بیان‌ کرد: وجود ویژگی‌های منحصر به فرد در زندگی حضرت زهرا(س) شخصیت‌های متفاوتی از جمله امام حسن(ع) و امام حسین و حضرت زینب (س)را تربیت می‌کند و این افراد مکتب‌ساز و الگویی برای مردم عالم در مقاطع مختلف زمانی هستند.
وی ادامه داد: ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از دین و آموزه‌های اخلاقی از جلوه‌های زندگی این افراد صالح وبرگزیده جهان است و امروز جامعه اسلامی ما و دیگر جوامع برای سعادتمندی و خروج از چالش‌های مختلف مدیریتی به بهره‌گیری از الگوهای برتر جهان هستی نیاز دارند.
رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان با بیان اینکه حضرت زهرای مرضیه در جهان الگویی برای زندگی فردی و اجتماعی است، تصریح‌کرد: ایشان نه تنها برای زنان جامعه بلکه برای مردان نیز مدل‌های رفتاری را معرفی می‌کند و بهره‌گیری از دریای معارف آن‌ها موجب خیر و برکت است.
وی جایگاه این بانوی اسلام را بر اساس روایات مهم بیان‌کرد و گفت: اگر حضرت فاطمه نبود عالم هستی آفریده نمی‌شد و امروز برای سعادتمندی در دنیا و آخرت به بهره گیری از ابعاد مختلف زندگی ایشان نیاز داریم.
نایین
اجتماع بزرگ سوگواران فاطمی در مناطق انارک، بافران، محمدیه، زندوان و روستاهای شهرستان نایین برگزار شد.
ارادتمندان بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) در آیین های جداگانه در مساجد، حسینیه ها و اماکن مذهبی نایین به سوک آن حضرت نشستند و اشک ماتم ریختند.
همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، هیات های مذهبی در این شهرستان به سینه زنی و عزاداری پرداختند.
به این مناسبت صحن امامزاده سلطان سید علی (ع) مملو از زائران و دسته های سینه زن و کاروانهای عزادار است.
شهرستان نایین با بیش از 38 هزار نفر جمعیت در کیلومتر 140 شرق اصفهان قرار دارد.
نایین
بانو حاجیه طوبی برخورداروطن مادر شهید سرافراز عبدالمهدی فخارزاده نایینی روز یکشنبه به فرزند شهیدش پیوست.
سرپرست بنیاد شهید امور ایثارگران نایین گفت: شهید سرافراز عبدالمهدی فخارزاده نایینی از دلاوران دوران دفاع مقدس،در تاریخ پانزدم دیماه 1343 به دنیا آمد و در تاریخ شانزدهم اردیبهشت ماه سال 1361 در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید.
محمود اشکستانی گفت: مادران مؤمنه شهدا که عزیزترین هستی خود را در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی فدا کردند، اسوه‌های واقعی ایثار و گذشت هستند که در سایه ارادت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت(ع) و با تأسی به سیره حضرت صدیقه کبری ، فاطمه زهرا(س)، فرزندان شجاع، بصیر و انقلابی تربیت و در دفاع از ارزش‌ها، تقدیم ایران اسلامی کردند.
به گفته وی مادر شهید فخارزاده در بیمارستان دارفانی را وداع گفت.
پیکر این مادر شهید با حضور مردم و خانواده معظم شهدا امروز تشییع و در جوار شهدای شهرستان به خاک سپرده شد.
شهرستان نایین 305 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
برچسب‌ها
سمیرم حیات وحش زاگرس

http://www.sepahannews.ir/fa/News/224218/نجات-یک-قلاده-روباه-در-سمیرم-و-چند-خبر-کوتاه-از-اصفهان
بستن   چاپ