پیام سپاهان
3 بیمار حاد تنفسی در کاشان جان باختند
يکشنبه 28 دي 1399 - 15:22:29
پیام سپاهان - به گزارش ایرنا، مریم امیدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: جانباختگان کرونا در کاشان یک آقا و 2 خانم به ترتیب با سن‌های 94، 72 و 43 سال بودند و فوت‌شده‌ای در مرکزهای درمانی آران و بیدگل ثبت نشد. 
وی با بیان اینکه از روز گذشته تاکنون 15 بیمار جدید حاد تنفسی با سن 21 تا 93 سال در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، ادامه داد: 13 نفر از این بیماران در مرکزهای درمانی کاشان و 2 از آنان در آران و بیدگل بستری شدند.
به گفته وی، در 24 ساعت گذشته با ثبت هفت مورد جدید ویروس کرونا در کاشان و آران و بیدگل، شمار بیماران کویید 19 در منطقه به 13 هزار و 244 نفر رسید.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: اکنون 72 بیمار حاد تنفسی در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل بستری هستند که 21 نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.
وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز 121 هزار و 205 نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی کاشان و آران و بیدگل مراجعه کردند و هشت هزار و 187 نفر بیمار حاد تنفسی نیز از بیمارستان‌های این شهرستان‌ها مرخص شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز عادی‌انگاری نسبت به شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید 19 را خط قرمز این دانشگاه عنوان کرد و گفت: عادی‌انگاری ممکن است هر لحظه بلایی در جامعه به بار آورد.
سیدعلیرضا مروجی تاکید کرد: آنچه همه و به خصوص همکاران دانشگاه علوم پزشکی باید انجام دهند تلاش برای تلقی نکردن عادی‌انگاری ویروس کرونا در جامعه است.
وی افزود: عده‌ای در جامعه از ترس بیش از حد ویروس کرونا، آسیب می‌بینند و از سوی دیگر برخی افراد با بی‌خیالی به دیگران ظلم می‌کنند.
مروجی از خبرنگاران خواست با رصد شرایط کرونایی، هر جا که احتمال اشتباه در عادی‌انگاری و استرس بیش مشاهده کردند یادآوری کنند، چرا که باید حقایق را به مردم اطلاع‌رسانی کرد.
اکنون وضعیت کاشان و آران و بیدگل به لحاظ کرونایی به ترتیب زرد و آبی است.
جمعیت نزدیک به 500 هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.
ویروس کرونا 2019 (COVID-19) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست ‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست ‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی، به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.
برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 364 هزار نفر در فاصله حدود 200 کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در حدود 215 کیلومتری اصفهان قرار دارد. 
برچسب‌ها ویروس کرونا کاشان آران وبیدگل پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

http://www.sepahannews.ir/fa/News/224202/3-بیمار-حاد-تنفسی-در-کاشان-جان-باختند
بستن   چاپ