پیام سپاهان
رییس تبلیغات اسلامی سمیرم
زنان در تربیت جامعه سالم نقش محوری دارند
يکشنبه 28 دي 1399 - 14:59:16
پیام سپاهان - اصفهان- رییس اداره تبلیغات اسلامی سمیرم گفت: زنان و مادران در تربیت و تعالی جامعه سالم و پویا نقش محوری و اساسی دارند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام میثم آقایی روز یکشنبه در آیین عزای فاطمیه در حسینیه امام خمینی(ره) سمیرم، اظهار داشت: زن در منظر اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و همواره در کنار مرد نقش مکمل را ایفا می‌کند.
به گفته وی این نقش زمانی بیشتر نمود دارد که زن نقش مادری خود را که اصلی‌ترین نقش اوست ایفا کند و برای بازیابی اصالت و ریشه‌های معنوی خود تلاش کند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی سمیرم با بیان اینکه حضرت زهرا( س) نمونه بی همتای یک مادر و همسر الهی و ایمانی است، ادامه داد: آن زمان ایشان پرچم‌دار روشنگری و حمایت از ولایت بودند و امروز زنان مسلمان باید پرچمدار تمدن نوین اسلامی باشند.
آقایی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر اندیشمند انقلاب، نقشی محوری را برای زنان در این نقشه راه قرار داده‌اند و اشاره دارند که زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش روی زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در مرکز و متن بود.
وی اظهار داشت: حضور و مشارکت زنان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه‌های علمیه، دانشگاه، تولید علم و علم‌آموزی موجب شده که آن‌ها در بازنشر علم نقش ویژه‌ای داشته باشند و همه این‌ها با نگاهی به سیره و منش حضرت زهرا( س) محقق شده است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی سمیرم خاطرنشان کرد: در دین اسلام همان نگاهی که به مرد وجود دارد برای زن هم دیده می‌شود ولی با توجه به ویژگی‌هایی که دارند تفاوت‌هایی در وظایف و تکالیف وجود دارد با این وجود مشترکات بسیاری دیده می‌شود و این نگرش، نگاه دین اسلام است.
آقایی با بیان اینکه در نگرش غیراسلامی زن بازیچه دست هوسبازان است و به او به عنوان یک کالا نگاه می‌شود، تصریح کرد در نگرش اسلام به اهمیت حجاب در رشد کرامت زنان توجه شده و زن را موجودی بس باکرامت و عظمت می‌داند که سعادت و شقاوت جامعه به او مربوط می‌شود.
وی با اشاره به نقش زنان در حفظ و استمرار انقلاب اسلامی،گفت: اگر صبوری و فداکاری مادران و همسران شهدا و ایثارگران که در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند نبود، سرنوشت انقلاب نیز مشخص نبود.
رییس اداره تبلیغات اسلامی سمیرم بر اجرای سیاست‌های ابلاغی خانواده تاکید کرد و گفت: در این طرح بر نقش نان‌آوری مرد و تربیتی زن تاکید شده که نشان می دهد یک زن نقش محوری در مدیریت، پرورش و تربیت خانواده قرار دارد.
بر این اساس، در حاشیه برگزاری این مراسم نمایشگاه زندگی حضرت زهرا ( س) در مسیر عبور مردم عزادار برپا شده و تصاویری از شهدای شهرها، روستاها، عشایر و محله های مختلف سمیرم بر در و دیوار این مکان نصب کرده‌اند.
برچسب‌ها
شهادت حضرت فاطمه زهرا سمیرم امام خمینی(ره) بانوان گام دوم انقلاب

http://www.sepahannews.ir/fa/News/224175/زنان-در-تربیت-جامعه-سالم-نقش-محوری-دارند
بستن   چاپ