پیام سپاهان
امیر حیدری:
تکاوران نیروی زمینی تا 2 ساعت دیگر به محل سانحه هوایی دنا می‌رسند
سه شنبه 1 اسفند 1396 - 12:48:39 PM
خبرگزاری مهر
سپاهان نیوز - فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که با وجود شرایط سخت محل سانحه هوایپما، تا دو ساعت دیگر به محل اجساد از طریق نفوذ از زمین برسیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در گفتگو با شبکه خبر درباره سانحه هواپیمای مسافری تهران-یاسوج و جستجوی محل سقوط هواپیما اظهار داشت: از زمان وقوع حادثه با استفاده از تمام توان پهپادی و GIS نزاجا و هواپیماهای عکسبرداری نیروی هوایی ارتش در پی شناسایی محل وقوع سانحه بودیم که در نهایت با استفاده از تمام توان و تفسیر عکس های هوایی، موفق به کشف مختصات دقیق محل سانحه شدیم و با به پرواز درآوردن هواپیمای توربو کاماندر نیروی زمینی ارتش شناسایی محل سانحه انجام شد.
وی افزود: جانشین نیروی زمینی ارتش هم اکنون در منطقه حضور دارد و فرماندهی میدانی نیروهای تحت امر را بر عهده دارد.
امیر حیدری ادامه داد: تیپ 65 نوهد و یک واحد هوابرد از شیراز در منطقه حضور دارند و در حال صعود به منطقه سانحه برای رسیدن به محل اجساد هستند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که علیرغم شرایط سخت محل سانحه، تا دو ساعت دیگر به محل اجساد از طریق نفوذ از زمین برسیم. اگر لازم باشد و شرایط آب و هوایی هم مناسب باشد، از راه هوا نیز نفوذ خواهیم کرد اما برابر اطلاعاتی که به ما دادند امکان فرود بالگرد وجود ندارد.
وی در پایان با بیان اینکه ممکن است اقدام به هلی بورن نیروها کنیم، تاکید کرد: امیدواریم به سرعت بتوانیم عملیات انتقال اجساد را انجام دهیم و اگر لازم شد، به صورت شبانه نیز این کار را دنبال خواهیم کرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/22394/تکاوران-نیروی-زمینی-تا-2-ساعت-دیگر-به-محل-سانحه-هوایی-دنا-می‌رسند
بستن   چاپ