پیام سپاهان
اجرای طرح تعدیل موقت روشنایی معابر در اردستان
شنبه 27 دي 1399 - 01:21:02
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیر امور برق اردستان از اجرای طرح تعدیل موقت روشنایی معابر شهرستان همزمان با سراسر کشور خبر داد.
قاسم ناظری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در پی کاهش دمای هوا و افزایش مصرف حامل‌های انرژی برای گرمایش منازل در اکثر نقاط کشور، طرح‌های متعددی در سراسر کشور اجرا شد که تعدیل چراغ‌های روشنایی معابر درون و برون شهری یکی از آن‌ها بود.
وی هدف از اجرای این طرح را صرفه‌جویی در مصرف برق و کاهش تولید نیروگاه‌ها عنوان کرد و افزود: در این طرح ملی 1100 مورد چراغ 150 و 250 وات خاموش، حدود 300 مورد فتوسل‌های نجومی تنظیم و حدود 500 عدد چراغ پارک‌های مخصوص شهرداری خاموش شد. همچنین حدود 300 مورد رفع نقاط خطر آفرین و شاخه‌بُری درختان در حریم شبکه‌های فشار ضعیف و فشار متوسط با حضور 4 گروه عملیاتی و یک گروه پیمانکاری نیز اصلاح شد.
مدیر امور برق اردستان با اشاره به آغاز طرح تعدیل روشنایی معابر از 25 دی ماه گفت: این طرح بر روی 1340 عدد از چراغ‌های معابر بلوارها و خیابان‌های اصلی عملیاتی شد و تنظیم حدود 320 مورد ساعت نجومی تابلوهای معابر را در پی داشت. همچنین با تعامل با شهرداری‌های سه شهر اردستان و زواره و مهاباد نسبت به قطع حدود 700 مورد از چراغ‌های پارکی اقدام شد که در مجموع موجب صرفه‌جویی در مصرف حدود 130 کیلووات برق و مقدار 22هزار کیلو وات ساعت انرژی شد.
ناظری با اشاره به محدودیت تردد شبانه در برخی شهرها توضیح داد: روشن بودن تابلوی بانک‌ها یا تابلوهای تبلیغاتی در شب غیر ضروری است و نتیجه‌ای جز هدررفت سرمایه ملی ندارد.
وی خاطر نشان کرد: مردم شهرستان اردستان با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی در خانه‌ها و ادارات می‌توانند تا 10 درصد مصرف برق را کاهش دهند تا مشکلی برای تأمین برق در روزهای سرد سال به وجود نیاید.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/223668/اجرای-طرح-تعدیل-موقت-روشنایی-معابر-در-اردستان
بستن   چاپ